​ေမာင္​သိန္​း​ေဇာ္​နဲ႔​ေခတ္​်ပၚကဗ်ာအင္​တာဗ်ဴး

ေမာင္သိန္းေဇာ္နဲ႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ
အင္တာဗ်ဴး (ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း)
၃၃ လမ္းတြင္ သူႏွင့္မၾကာမၾကာႀကံဳရသည္။ သူက ၿပံဳး၍ၿပံဳး၍ ႏႈတ္ဆက္သြားတတ္သည္။ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးကား စကားလက္ဆံု မက်ခဲ့ၾက။ သို႕ေပမယ့္ သူ႕ကဗ်ာမ်ားနဲ႕ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခဲ့သည္မွာေတာ့ ၾကာၿပီ။
သံစူးထားတဲ့ ၂၅ ႏွစ္သားေလး ေကာင္းကင္ႏွစ္ထပ္နဲ႕ေနတယ္
မိမိနဲ႕မိမိ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာေဝးကြာ…
ဗံုသံေတြထဲ ကၽြံက်သြားတဲ့ည….
စသျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားစြာကပင္ သူ၏ကဗ်ာစေလးမ်ားကို မွတ္ထင္စြဲၿငိ ရင္းႏွီးေနခဲ့သည္မွာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။
ေနာက္ပိုင္းေရးေသာ သူ႕ကဗ်ာတခ်ိဳ႕မွာ…. အဖမ္းရခက္သည္ဟုပင္ ထင္မိသည္။ ဂမၻီရ ေခ်ာက္ကမ္းပါး အစြန္းမွ ေအာက္သို႕က်လုလုပင္။
သူ႕ကဗ်ာအမ်ားစုမွာမူ အပင္ေပၚတြင္ ျပြတ္သီးေနေသာ ဝင္းမွည့္သီးမ်ားအျဖစ္ ျမင္ၾကရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရမည့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးဖြဲ႕သူ ေလးငါးဆယ္ေယာက္ထဲတြင္ သူလည္းပါဝင္ေနသည္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာအေၾကာင္း သူနဲ႕စကားစီးေမ်ာၾကသည့္အခါ သူ႕အလင္းအိမ္တြင္ စူးနစ္ေပ်ာ္ဝင္ေနေသာ ကဗ်ာေဇာကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။
ကဗ်ာနဲ႕ေမာင္သိန္းေဇာ္ ဘယ္လိုစတင္ ေတြ႕႐ွိခဲ့ပါသလဲ။ ေနာက္ၿပီး ဘယ္၍ဘယ္မွ် အကၽြမ္းတဝင္ျဖစ္ခဲ့ၾကပံုကို ေျပာျပေစခ်င္ပါတယ္။
ကဗ်ာနဲ႕စေတြ႕ခဲ့ရတာကေတာ့ အျခားတစ္ပါးေသာ အရပ္ေဒသမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ လူ႕ဘဝထဲမွာပါပဲ။ ေမာင္သိန္းေဇာ္ဆိုတာနဲ႕ ကဗ်ာဆိုတာနဲ႕ အဲဒီႏွစ္ခု ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာစၿပီး ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့တယ္၊ အေဖာ္ညွိခဲ့တယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ေျပာမျပတတ္ရင္ေတာင္ ခုခ်ိန္မွာ ေမာင္သိန္းေဇာ္နဲ႕ ကဗ်ာဆိုတာနဲ႕ ေဟာဒီလူ႕သဘာဝထဲမွာ ထင္ထင္လင္းလင္းႀကီး စြန္းၿငိေနၾကၿပီဆိုတာေတာ့ အတိအက်ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဝန္ခံရပါလိမ့္မယ္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕က သတိမျပဳမိတာပါ။ ျဖစ္ေနတာကေတာ့ သဘာဝအတိုင္းပါပဲ။ သဘာဝက်ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ခ်စ္တာ အလြန္သဘာဝက်တယ္လို႕ ယူဆလို႕ပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ… ေလာကႀကီးထဲမွာ ႐ွိ႐ွိသမွ် ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါအားလံုး ဘယ္သူမဆို လြတ္လပ္မႈကို လိုခ်င္ၾကသူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေတာ့ ႐ုပ္လဲ လြတ္လပ္ခ်င္တယ္၊ စိတ္လဲ လြတ္လပ္ခ်င္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ရပ္တည္႐ွင္သန္ရာ ဘဝခြင္ေတြမွာ ႐ုပ္ပိုင္းအရ လႈပ္႐ွား ေပါ့ပါးေနၾကေပမယ့္ တစ္ခါတေလ စိတ္ ဆိုတဲ့ အတြင္းပစၥည္းက မျမင္ႏိုင္တဲ့ ေထာင့္ခ်ိဳးေလးတစ္ခုမွာ မြန္းက်ပ္ေနတုန္း ကဗ်ာဆိုတဲ့ လူႀကီးလူေကာင္း (တစ္နည္းအားျဖင့္) မိေကာင္းဖခင္နဲ႕ စၿပီး ဆံုေတြ႕ခဲ့ရတာပါပဲ။
အမ်ားသိတဲ့အတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္လုပ္ငန္းသဘာဝက အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႕ သေဘာထားညွိႏႈိင္းၿပီး ပြဲသဘင္အႏုပညာ ဖန္တီးရပါတယ္။ အၿမဲတမ္းလိုလို ေခတ္ကာလ၊ ေငြေၾကး၊ ေရေျမဥတု၊ အားလံုးနဲ႕ ညွိႏႈိင္းၿပီး အလုပ္လုပ္ရပါတယ္။ ကဗ်ာမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူနဲ႕မွ ညွိႏႈိင္းဖို႕ မလိုပါဘူး။ ကိုယ့္ဥာဏ္ကိုယ္ ႀကိဳက္သလို အပင္စိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီလိုလြပ္လပ္ခြင့္ ရလ်က္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ခံစားမႈက ေမွာ္မေအာင္ဘူး၊ မသန္ျမန္ဘူး၊ ရင္ကိုမေရာက္ဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တကကယ္အားထုတ္မႈနဲ႕ ႐ိုးသားမႈ မျပည့္စံုခဲ့လို႕ပဲ နားလည္လက္ခံ ရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္….ကဗ်ာဟာ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝနဲ႕ အံဝင္ခြင္က် မျဖစ္တဲ့ စိတ္ကူးရမၼက္ေတြအတြက္ သီးသန္႕ေနရာ တစ္ခုကို ႐ွာေပးခဲ့သူပါပဲ။ အဲဒါကိုပဲ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ နာမည္အျဖစ္ မွည့္ေပးဖူးပါတယ္။ မိမိကိုယ္မိမိခိုးယူေပါင္းသင္းျခင္း….လို႕။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ေမာင္သိန္းေဇာ္ရဲ႕သေဘာထားအျမင္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပာျပပါဦး။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေျပာပါ ဆိုပါေတာ့မွပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္မလြတ္မလပ္ ျဖစ္သြားသလိုပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ကဗ်ာအေၾကာင္း ေျပာျပႏိုင္ဖို႕ထက္၊ ကဗ်ာေတြေရးဖို႕ကိုသာ အာ႐ံုထားတာ မို႕လို႕ပါ။ အဲဒီအတြက္ ျပင္ဆင္ထားတဲ့အား ဘာမွမ႐ွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခု ကိုယ္တိုင္က ေမးခြန္းေ႐ွ႕မွာေရာက္ေနမွေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အဓိက ကာယကံ႐ွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက အသံထြက္ကိုပဲ ၾကားရသေ႐ြ႕ နားေထာင္ၿပီး ေျပာၾကည့္တာေပါ့။ တကယ္လို႕ မွားတာယြင္းတာေတြ ပါေနခဲ့ရင္လည္း ေမာင္သိန္းေဇာ္မွားတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ရင္ထဲ႕ အသံထြက္ေတြ မွားေနတာလို႕ပဲ ေျဖ႐ွင္းေပးၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕တစ္ေတြ ဒီေန႕ေခတ္မွာ ကိုယ့္အဆင္အေသြးနဲ႕ကိုယ္၊ ကိုယ့္ေခတ္ကို ႐ွဴ႐ိႈက္ၿပီး ကဗ်ာေရးၾကတယ္။ အဲဒါ ေခတ္ေပၚကဗ်ာလား။ ေခတ္မွာေပၚ႐ံု၊ ေခတ္ေပၚျဖစ္႐ံုေလာက္နဲ႕ေတာ့ မလံုေလာက္ဘူးထင္တယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ ဆိုတဲ့အတိုင္း ကဗ်ာကလည္း ကဗ်ာစင္စစ္ျဖစ္ဖို႕ လိုပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ ကဗ်ာဆိုတာကေရာ ဘယ္လိုဟာလဲ၊ ဘာလဲ လို႕ ထပ္ေမးလာရင္ ေတာ္ေတာ္ အေပါက္႐ွာၿပီး ထြက္ရမယ့္ ကိစၥပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကဗ်ာဆိုတာကိုက စိတ္ကို ပံုသ႑ာန္ေဖာ္ျပရတာမ်ိဳး မဟုတ္လား။ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး အတိအက်ေျပာျပဖို႕ လြယ္ကူမလဲ။ (ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္ေျပာမျပတတ္တာကို ေျပာတာပါ) ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ျပည့္စံုတဲ့၊ ေတာ္တဲ့ပညာ႐ွင္ေတြကေတာ့ ေျပာျပခ်င္လည္း ေျပာႏိုင္လိမ့္မယ္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေခတ္မွာ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာသလို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ ေရးေနၾကတယ္။ အဲဒါကိုလည္း ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတာႀကီးကို အထီးမွန္း၊အမမွန္းမသိဘဲ ဒုန္းစိုင္းေနတယ္ ေျပာၾကဦးမွာလား။ မေျပာၾကပါနဲ႕။ ကဗ်ာဆိုတာ စိတ္ရဲ႕အလွပစၥည္းပဲဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုယ္ထဲက ႏွလံုးသားဆိုတာႀကီးက ဘာမွအသံုးမဝင္တဲ့ အလကားဟာႀကီးမွ မဟုတ္တာ။ ငိုတတ္႐ံု၊ ရယ္တတ္႐ံုနဲ႕တင္ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕သြားေလရာ အေလးခံၿပီး သယ္ေနၾကရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျငင္းပယ္တာတို႕၊ ေ႐ြးခ်ယ္တာတို႕၊ သိမ္းဆည္းတာတို႕ကိုလည္း သူက ဦးေႏွာက္ထက္ေစာၿပီး သြက္သြက္လက္လက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ယံုတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ကဗ်ာနဲ႕ပတ္သက္ရင္ ႏွလံုးသားအားကိုးနဲ႕ပဲ ေရးပါတယ္။ ဦးေႏွာက္က ေနာက္က်မွ သူလုပ္စရာ႐ွိတာ အနည္းအက်ဥ္းကို လုပ္ေပးႏိုင္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာက ကဗ်ာရဲ႕နက္႐ႈိင္းမႈနဲ႕ အႀကီးအက်ယ္ သိမ္ေမြ႕မႈကိုပါ။ ကဗ်ာဆိုတာ ဘာမွေျပာလို႕ မရႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး ပညာရပ္တစ္ခုကို လံုးဝေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာရပ္က ပညာရပ္မဆန္ေအာင္ ႏူးညံ့ေနလြန္းလို႕ပါ။ ဒီေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတဲ့ကိစၥ၊ ဒီေခတ္မွာ ေရးေနၾကတဲ့၊ ေခတ္ႀကီးနဲ႕လည္း တည့္တည့္မတ္မတ္ျဖစ္ေနတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ေခတ္ေပၚကဗ်ာလို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အၾကမ္းဖ်ဥ္း သတ္မွတ္ရင္ ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ေလာကနီတိေတြကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ နာက်င္မႈေတြကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘဝနဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကေန သူ႕ဘာသာသူ အင္အားတစ္ရပ္ ထူေထာင္ၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ရဲ႕အစိုင္အခဲေတြကို ဥာဏ္နဲ႕ထုဆစ္ၿပီး အလွဖန္ဆင္းတာဟာ ကဗ်ာပါပဲ။ ဘဝနဲ႕ဒႆန လွပစြာ စုစည္းမိလိုု႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ အမွန္တကယ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ အဲဒီကဗ်ာဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အသက္႐ွင္သန္ႏိုင္စြမ္းတယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။
ဒီအတြက္ တျခားကမၻာက ဆရာသမားမ်ားကို အသားထားလိုက္ပါဦး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး ရင္းႏွီးေနတဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းထဲက ကဗ်ာဆရာႀကီး လက္ဝဲသုႏၵရကိုပဲ ၾကည့္ပါ။ သူျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ သူရ႐ွိတဲ့ ေလာကဓံ၊ အဲဒါေတြကို လူတစ္ေယာက္ ႏွလံုးသြင္းမိသမွ် မဲဇာေတာင္ေျခရယ္လို႕ ေရးဖြဲ႕ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရဲ႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာပါပဲ။ သူ႕ဘဝနဲ႕ သူ႕ေခတ္ကို ထင္ဟပ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိလို႕ ေခတ္ေပၚပစၥည္း ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ဘဝ႐ွိသူခ်င္း၊ အသည္းႏွလံုး႐ွိသူခ်င္း စာနာႏိုင္ေအာင္ ဥပမာ…ဒီကေန႕အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႕တစ္ေတြ စာနာလို႕ရေအာင္ ႏွစ္ကာလအပိုင္းအျခားေတြေက်ာ္လြန္ၿပီး အသက္သြင္းေပးႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ကဗ်ာအျဖစ္ လက္ခံရျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္ေပၚကဗ်ာလို႕ ေျပာရျခင္းပါ။ ေခတ္ေတြကေျပာင္းေနေတာ့ ေခတ္ေတြမတူၾကသလို၊ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြလည္း မတူႏိုင္ၾကဘူးေပါ့။ ေခတ္ဆိုတာ ကာလအပိုင္းအျခားတစ္ခုနဲ႕သာ သက္ဆိုင္ေနေတာ့ အမ်ိဳးအစားတစ္ခု၊ ဂိုဏ္းဂဏတစ္ခုလို ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတဲ့ သီးျခားစြဲမက္မႈမ်ိဳးအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္သိပ္ၿပီး အ႐ူးအမူး မျဖစ္မိပါဘူး။ နည္းနည္းေတာ့ ကိုယ့္ေခတ္ကို ႐ူးမူးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေ႐ွ႕ေနာက္ အခ်ိန္ကာလအားလံုးကို ထြက္ဝင္ ေဖာက္ကားႏိုင္တဲ့၊ ေခတ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းအျခားကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး အာ႐ံုခံစားမႈ ေပးႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္စြဲလမ္းပါတယ္။ သူ႕သတၱိသူျပၿပီး သူ႕အရသာသူ ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႕ကဗ်ာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ေခတ္က ဘယ္လိုပံုစံနဲ႕ ေရးခဲ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္…. အဲဒီကဗ်ာကို ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ႏိုင္တာပါပဲ။ အဲ့သလို ေရးႏိုင္ခဲ့သူမ်ားကို ေလးစားၿပီး၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ေရးႏိုင္ခ်င္ပါတယ္။ ေရးႏိုင္ဖို႕ အားထုတ္ေနၾကသူမ်ားကို ကုိယ္နဲ႕ထပ္တူ ေလးစားပါတယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာကို ေရးဖြဲ႕တဲ့အခါမွာ ကာရန္ကို ပစ္ပယ္သင့္ၿပီလား။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမွာ ကာရန္လို မလို ဆိုတဲ့ ကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ေမာင္သိန္းေဇာ္အျမင္ကို သိပါရေစ။
ကဗ်ာရယ္လို႕ ၿမိဳ႕တည္နန္းတည္ကတည္းက ကာရန္ကို အကာအရံအေျပာက္အမြမ္းအျဖစ္ အဓိက အားယူခဲ့ၾကတယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ အစကို မသိမိလိုက္ေပမယ့္ ဒီကေန႕အထိ ကဗ်ာေတြေပၚမွာ စြဲထင္ေနတဲ့ ကာရန္ရဲ႕ ရနံ႕နဲ႕ အမွတ္အသားေတြေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္ျခင္းပါ။ ဒီေန႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတာေတြ မွာလည္း ကာရန္ကို လံုးဝ ျပတ္ျပတ္စဲစဲႀကီး လုပ္ထားတာမ်ိဳး မေတြ႕ရသေလာက္ နည္းပါတယ္။ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႕ တစ္ပုဒ္တေလေတာ့ ႐ွိေကာင္း႐ွိမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားအားျဖင့္ ကဗ်ာေတြဟာ ကာရန္နဲ႕ မကင္းႏိုင္ပါဘူး။ ကဗ်ာဆရာဟာ ကာရန္ကို အဓိကထားမေရးပါဘူးဆိုရင္ေတာင္ တစ္ေနရာမဟုတ္ တစ္ေနရာမွာေတာ့ သူ႕ကဗ်ာသြားဟာ သူ႕ဆရာမသိေအာင္ ကာရန္ကို လွမ္း႐ွဴ႐ႈိက္တဲ့အသံ (ဒါမွမဟုတ္) အမူအရာေတြကို ေတြ႕ရတတ္တာပါပဲ။ ဒါကလည္း ကိုယ့္ကဗ်ာေတြေပၚ ခံစားနားလည္ရမိသမွ်ေတြထဲက ထုတ္ႏုတ္ၾကည့္ရတာပါ။ ကိုယ့္ေခတ္နဲ႕ ကိုယ့္ဘဝအေတြ႕ပဲ ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ ခုေျပာမယ့္ စကားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တရားဝင္ပဲ ေျပာပါရေစ။ ကၽြန္္ေတာ္တို႕ ကာရန္ကို မမုန္းပါဘူး….လို႕ေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ထပ္ေျပာခ်င္ေသးတာက…ေ႐ွ႕ကို သြားခ်င္တဲ့ကဗ်ာေတြဟာ ကာရန္ရဲ႕ ျဖားေယာင္းမႈေအာက္မွာ လမ္းစေပ်ာက္မေနၾကပါဘူး လို႕ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလို႕ အဲလိုေျပာတာလည္းဆိုရင္ ကဗ်ာဟာ ကာရန္ေၾကာင့္ ခြန္အား႐ွိသြားေစႏိုင္သလို၊ အသံုးမတည့္ရင္ ကာရန္ေၾကာင့္ပဲ ေရာဂါေထြျပားသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ဒီေန႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကို ဆိုလိုတာပါ။ ေလးခ်ိဳး၊ ေဒြးခ်ိဳးလို ရတု၊ ရကန္လို ပင္စည္ကိုက ကာရန္ျဖစ္ေနတဲ့ ကဗ်ာမ်ိဳးေတြကို မဆိုလိုပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ကဗ်ာေတြဆိုရင္ ကာရန္ေၾကာင့္ အညြန္႕က်ိဳးရသလိုေတာင္ ထင္ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘာကိုပဲေရးေရး၊ ကာရန္ပါရင္ ကဗ်ာလို႕အစဥ္အလာကတည္းက လူသာမန္ေတြက သတ္မွတ္ေလ့႐ွိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒီအခ်က္ကပဲ ကာရန္ဟာ ကဗ်ာေရးသူတစ္ေယာက္ကို အားထုတ္မႈေလ်ာ့ရဲသြားေအာင္ ဆြဲေဆာင္သြားႏိုင္တယ္လို႕ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက ခုေခတ္မွာ ကာရန္နဲ႕ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြ တစ္ပုဒ္မွမေကာင္းဘူးလို႕ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ အဓိကမထားတဲ့ ကဗ်ာေတြမွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕စကားလံုးေတြရဲ႕ အေသြးအသားကမွ တကယ္ေသြးအားမေကာင္းခဲ့ဘူးဆိုရင္၊ သူ႕မွာ အကာအရံအားကိုးစရာ ဘာမွ မ႐ွိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူဟာ ခုနကေျပာတဲ့အတိုင္း စကားလံုးနဲ႕ ခံစားဖြဲ႕ႏြဲ႕မႈကမွ ေသြးအားမေကာင္းခဲ့ဘူးဆိုရင္ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ႏိုင္ဖို႕ အခြင့္အလမ္းက နည္းသြားပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့လည္း ကဗ်ာကိုယ္၌ကိုက ကာရံနဲ႕ ေဝးေဝးလံလံ အရပ္မွာ ၾကာ႐ွည္ၾကာျမင့္ မေနႏိုင္ပါဘူး။ ဒီကေန႕ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြဟာ ကာရန္နဲ႕ အေနစိမ္းတယ္လို႕ ေျပာရမွာျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကဗ်ာေတြ ေရးေရးၿပီးလို႕ ေအးေအးေဆးေဆးျပန္ဖတ္ၾကည့္တဲ့ အခါ ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႕ မဟုတ္ဘဲ သူ႕အလိုလို ကာရန္ အခ်ိတ္အဆက္မိေနတာေလးေတြကို ေတြ႕ရတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အထင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ရဲ႕မူလအလိုကိုက လြတ္လပ္မႈကို ကဗ်ာထဲမွာ ႐ွာၾကည့္ေနတာဆိုေတာ့ ကာရန္ေတြနဲ႕ အတုတ္အေႏွာင္မခံခ်င္သလို ကာရန္မဲ့ရမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာထားႀကီးနဲ႕လည္း အတုတ္ေႏွာင္ခံႏိုင္ပံု မရၾကပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ႐ွိတယ္။ ခံစားရမႈထက္ ပိုအစြန္းထြက္ၿပီး ကာရန္ေတြ နင္လားငါလား သံုးမွ ကဗ်ာဟုတ္တယ္။ သို႕မို႕ဆို ကဗ်ာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာမ်ိဳး၊ စိတ္က အလိုမတူဘဲ ကဗ်ာအျဖစ္ အသိအမွတ္အျပဳ မခံရမွာ ေၾကာက္လို႕ ဝတၱရား႐ွိလို႕ ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႕ေတာ့ ကာရန္ကို ကၽြန္ေတာ္ မသံုးခ်င္ပါဘူး။ ရင္ထဲက ထြက္လာတဲ့ အတိုင္းေလးက လွေနရင္၊ သူ႕အတိုင္းေလးပဲ လွပါေစေပါ့။ ဥပမာ ဆရာဒဂုန္တာရာ ဝဇီရာ႐ံုမွာတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို မွတ္ခ်က္ေလးတစ္ခု ေရးေပးဖူးတယ္။ (ကိုသိန္းေဇာ္ကို ေတြ႕ခ်င္လို႕လာတာ၊ အသံနဲ႕ကဗ်ာကို ေတြ႕ပါၿပီ) တဲ့။ အဲဒီစာပိုဒ္ေလးကို ဘယ္လိုသေဘာရပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ကဗ်ာပိုဒ္ေလးတစ္ခုလိုပဲ ရင္ထဲမွာရတယ္။ အဲဒါက ဆရာ့တံု႕ျပန္မႈအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေက်နပ္စရာေကာင္းတာ သက္သက္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေၾကာင္းေလးရဲ႕ လွတဲ့ ခြန္အားေၾကာင့္ပါ။ အဲဒါမ်ိဳးကို သိသိသာသာ ကာရန္ေတြ ခ်ိဳးခ်မေပးထားတဲ့အတြက္ ကဗ်ာမဟုတ္ဘူးလို႕ ကၽြန္ေတာ္ မပစ္ပယ္ႏိုင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကိုလည္း ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္တယ္၊ လွလဲလွပတယ္၊ ဒါကို ကဗ်ာစာပိုဒ္ေလး တစ္ပိုဒ္လို႕ လက္မခံႏိုင္ဘူးလား…..။ အေၾကာင္းအရာလည္း ဟုတ္တယ္၊ လွလည္းလွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကာရန္ေတြ ထင္သာျမင္သာမ႐ွိလို႕ ကဗ်ာမဟုတ္ဘူးဆိုရင္၊ ဒီလိုဗ်ာ….ဥပမာ
ေမာင္သိန္းေဇာ္၊ ေတြ႕ခ်င္လို၍
ဒီကိုလာခဲ့၊ မွတ္တမဲ့တြင္
အသံကဗ်ာ၊ ထိုရသာကို
ရင္မွာလာ၍၊ ေတြ႕ၿပီတည္း။ လို႕ ေရးရင္ေကာ?
အဲဒါဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကဗ်ာမဟုတ္ဘူးလို႕ ျငင္းၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စဥ္းစားဖို႕ ေကာင္းတာက (ကိုသိန္းေဇာ္ကို ေတြ႕ခ်င္လို႕လာတာ၊ အသံနဲ႕ကဗ်ာကို ေတြ႕ပါၿပီ) ဆိုတာေလာက္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ တိုက္႐ိုက္မေရာက္ဘူး။ ဒီလိုေလးသြားမွ ကဗ်ာျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ တစ္ခါတည္း ခါးေတြႏြဲ႕၊ ကိုယ္ေတြလႈပ္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ျပေနသလိုပဲ။ ကဗ်ာအႏုပညာခံစားမႈကို နဂိုရည္ေပၚေအာင္ ေသြးတတ္ဖို႕နဲ႕ သူ႕ဘာသာသူလွေနတဲ့ ခံစားမႈရဲ႕ နဂိုရည္ကို ဖ်က္ဆီးမပစ္မိဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကဗ်ာဟာ ကိုင္တြယ္လို႕ မရႏိုင္ေအာင္ ႏူးည့ံလွပတဲ့အရာပါ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတာက်ေတာ့ နည္းပရိယာယ္ပိုမ်ားလာတယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါေတြ ေပၚလြင္ေအာင္၊ ပီသေအာင္ကေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးေနၾကသူမ်ားက ဆက္လက္အားထုတ္ၾကရမွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အပါအဝင္ ကေန႕ေခတ္လူငယ္ေတြဟာ ကာရန္ကို မႀကိဳက္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အာ႐ံုထဲမွာ သိသိသာသာႀကီး ေငါထြက္လာတဲ့ ကာရံမ်ိဳးေတြ၊ စိတ္စီးေၾကာင္းေပၚမွာ အဖုအထစ္ျဖစ္ေစတဲ့ ကာရန္မ်ိဳးေတြကိုေတာ့ လိုခ်င္ၾကဟန္ မတူပါဘူး။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆိုတာ ေခတ္ေပၚပစၥည္းတစ္မ်ိဳးမဟုတ္လား။ ဒီေန႕ေခတ္ အေဆာက္အဦ ေတြမွာ ထုပ္တန္းေတြ၊ တိုင္ေတြ၊ သံရာေတြ မေပၚေအာင္ ဂ႐ုျပဳေဆာက္လုပ္သလို ကားေတြဆိုလည္း ဂေဟရာေတြ၊ ဝက္အူေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး အဖုအထစ္မျဖစ္ေအာင္၊ ေျပျပစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္သံုးစြဲလာၾကတယ္။ တကယ့္ကို ပကတိအတိုင္း။ သဘာဝက ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္ေပၚလာသလိုလိုကို ႀကိဳးစားဖန္တီးလာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း ကဗ်ာကို ရင္ထဲမွာ လွေနတဲ့အတိုင္း ပံုပန္းမပ်က္ ထုတ္ျပႏိုင္ခ်င္တယ္။ နဂိုရည္ကို မေပ်ာက္ပ်က္ရေအာင္၊ ရင္ထဲက အ႐ွိန္ေတြကို ယုတ္ေလ်ာ့မသြားေအာင္ အတတ္ပညာကို အသိမ္ေမြ႕ဆံုး၊ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ အေဆာက္အအံုပစၥည္းေတြလိုပဲ ထင္ထင္႐ွား႐ွား မျမင္ရေပမယ့္ သူတို႕မွာ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာေတြ၊ ေထာက္မွီထားတာေတြ၊ ဖမ္းယူထားတာေတြ မ႐ွိဘူးလားဆိုေတာ့….႐ွိပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ႐ွိေနပါတယ္။ မ႐ွိလို႕ကို မရပါဘူး။ အဲဒီအပိုင္းမွာ ကာရံလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ တစ္ခါတစ္ခါ ကာရန္ ဟုတ္ခ်င္မွလည္း ဟုတ္မယ္၊ အာ႐ံုအ႐ုပ္ေတြနဲ႕ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ ဘာသာစကားနဲ႕ ဘယ္လိုမွ ေျပာရမလြယ္ကူတဲ့ အေငြ႕အသက္ေတြနဲ႕ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ သူ႕ဘက္ကိုယ့္ဘက္ နားလည္မႈႀကီးမားဖို႕ေတာ့ လိုပါတယ္။ တစ္အိမ္ကေန တစ္အိမ္ကို ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရင္ေတာင္ ပစၥည္းပစၥယေတြ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြးနဲ႕ သယ္မ,ေ႐ႊ႕ေျပာင္းသြား ၾကရေသးတာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကဗ်ာလည္း တစ္ေခတ္ကေန တစ္ေခတ္ကို ေ႐ႊ႕ေျပာင္းတဲ့အခါ ဒီလိုပဲ အ႐ႈပ္အေထြးေတြ၊ ပဋိပကၡေတြကို ထုပ္ပိုးေ႐ႊ႕ေျပာင္းသြားၾကရမွာေပါ့။ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ ေရေကာင္းေျမေကာင္းမွာ ကဗ်ာဟာ လူျဖစ္ခဲ့ဖို႕ပါပဲ။
ေမာင္သိန္းေဇာ္
၁၉၉၅၊ ပိေတာက္ပြင့္သစ္


Comments