သက္ရွိအားလံုးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္နံပါတ္
ေခတ္ေပၚကဗ်ာေတြ အားေကာင္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ပရင္႔ေပၚမွာပဲၿဖစ္ေစ၊ အြန္လိုင္းေပၚမွာပဲၿဖစ္ေစ၊ လက္ရွိေခတ္နဲ႔အၿပိဳင္ေရးသားေနႀကတဲ႔ ကဗ်ာအမ်ားစုကို
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြလို႔ အႀကမ္းဖ်င္းေၿပာဆိုသတ္မွတ္ႀကသူေတြရွိသလို၊
ဘာသာစကားဖလွယ္မႈမလုပ္ပဲ Contemporary လို႔ပဲသတ္မွတ္ပါဆိုၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ေၿပာဆိုေရးသားေနတာေတြလည္းရွိပါတယ္။
ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ႀကီးစိုးလာခဲ႔တဲ႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာထဲကေန ရုန္းကန္ဆန္႔ထြက္လာတဲ႔ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္လို႔ အလြယ္တကူ သတ္မွတ္ႀကတာၿဖစ္သလို၊
ေခတ္ေပၚေနာက္ပိုင္း Experimental စမ္းသပ္ကဗ်ာေတြအားလံုးကို Contemporary လို႔ သတ္မွတ္ႀကတာလည္းၿဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေဇယ်ာလင္းကေတာ႔ " ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာ နဲ ့ ကြန္တမ္ပိုရာရီ ကဗ်ာတို ့ရိွႀကတယ္ " ဆိုၿပီး သံုးသပ္ၿပထားတယ္။
ေခတ္ေပၚလား၊ Contemporary လား။
ဘယ္လိုပဲၿဖစ္ေစ ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ကိုယ္စားၿပဳႏိုင္တဲ႔၊ ကိုယ္စားၿပဳေနမယ္႔ကဗ်ာေတြကေတာ႔
ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္းက ထြက္ေပၚလာခဲ႔ၿပီးၿဖစ္သလို၊ ဆက္လက္ထြက္ေပၚေနဦးမွာ အမွန္ပါပဲ။
ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာထဲကေန လမ္းသြယ္ လမ္းမႊာအေနနဲ႔ ေဖာက္ထြက္လာတာပဲၿဖစ္ေစ၊ တစ္သီးတၿခား တည္ေထာင္ထားတာၿဖစ္ေစ၊
ေခတ္ေပၚကဗ်ာၿဖစ္ေစ၊ အားလံုးကို ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာလို႔ သတ္မွတ္ သံုးစြဲလို႔ရတယ္ဆိုရင္၊ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ကြ်န္ေတာ္ ခံစား၊ သံုးသပ္ခ်င္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ႔ ကဗ်ာကေတာ႔ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေနရာတစ္ေနရာ အခိုင္အမာရၿပီးၿဖစ္သလို၊
လက္ရွိ Contemporary ကဗ်ာေခတ္ႀကီးထဲမွာလည္း ေခတ္နဲ႔အညီ ေရးၿမဲ ေရးဆဲ၊ တစ္သားထဲ စီးဝင္ေနဆဲ
ကဗ်ာဆရာေမာင္ဖီလာရဲ႕ " ေႀကးစားနံပါတ္ တစ္ဆယ္႔သံုး " ဆိုတဲ႔ ကဗ်ာပါပဲ။
ကဗ်ာခ်ဥ္းကပ္ခံစား ေ၀ဖန္မႈ လုပ္ၾကတဲ့အခါ၊ တန္ဖုိးထား နားလည္ခံစားမႈ Appreciation နဲ႔ ေကာင္းဆုိး ေ၀ဖန္ ခ်ဥ္းကပ္သုံးသပ္မႈ Criticize ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိရာမွာ၊
ကြ်န္ာေတာ္႔အေနနဲ႔ ပညာရွင္ဆန္ဆန္ ေကာင္းဆုိး ေ၀ဖန္ ခ်ဥ္းကပ္သုံးသပ္မႈ Criticize ဆိုတဲ႔ ကဗ်ာသီအိုရီပိုင္းဆိုင္ရာကေန ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔အတြက္
ေတာ္ရံုဝမ္းစာနဲ႔ မၿဖစ္ႏိုင္တာမို႔၊ Appreciation ဆန္ဆန္ တန္ဖိုးထား၊ ခံစားလိုက္ပါတယ္။
" ေၾကးစားနံပါတ္ တစ္ဆယ္႔သံုး "
မိန္းမေတြက စစ္ကုိရႈံးေစတယ္
ငါတုိ႔ဆြဲတဲ့ ဓားကုိ သူတုိ႔မ်က္ရည္နဲ႔ ဖယ္ရွားရဲ႕
ကဗ်ာ စ အဖြင္႔မွာတင္ပဲ ေႀကးစားနံပါတ္ တစ္ဆယ္႔သံုးဟာ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ကို ခပ္ႀကမ္းႀကမ္း ေဆာင္႔ဆြဲပစ္လိုက္တယ္။
" မိန္းမေတြဟာ စစ္ကိုရံႈးေစတယ္
ငါတုိ႔ဆြဲတဲ့ ဓားကုိ သူတုိ႔မ်က္ရည္နဲ႔ ဖယ္ရွားရဲ႕ " တဲ႔။
ဒါ Gender ခြဲၿခားမႈလား၊ မိန္းမေတြေႀကာင္႔ စစ္ရံႈးေနႀကရသလား။
ဒြိဟၿဖစ္ေစတဲ႔ ကဗ်ာအဖြင္႔ဟာ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ကို ခပ္ႀကမ္းႀကမ္းပုတ္ႏိႈးလိုက္တယ္။
သဘာဝနိယာမအရ မိန္းမေတြဟာ အားနည္းသူ၊ အားႏြဲ႕သူေတြလို႔ ကဗ်ာဆရာက ညႊန္းဆိုလိုက္တာလား။
ကြ်န္ေတာ္ ဒြိဟစိတ္ေတြနဲ႔ပဲ ကဗ်ာကို ဆက္ဖတ္လိုက္တယ္။
" ေမွာင္မည္းၿပီး သဲနဲ႔ရွပ္ရွပ္ ဘ၀ရဲ႕နံရံကုိ
အနမ္းေတြနဲ႔ ပက္ခ်
ငါ့ေခါင္းေပၚက တိမ္ေတြကို သူတုိ႔စိမ္းစုိေစခဲ့တယ္"
ပါဒဆံုးတာနဲ႔ အံ႔ႀသဝမ္းသာစိတ္ အလိုၿပည္႔စိတ္ ႀကည္ႏူးစိတ္ေတြက ကြ်န္ေတာ္႔ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးေပၚ ၿဖန္႔ႀကဲခ်လိုက္သလိုပါပဲ။
မိန္းမေတြဟာ စစ္ကိုရႈံးေစတာမဟုတ္ပဲ မိခင္ေလာင္းေတြပီပီ မိခင္ေမတၱာစိတ္နဲ႔ စစ္ ဆိုတဲ႔ အမိုက္ေမွာင္၊ စစ္ ဆိုတဲ႔ အနိဌာရံု၊
စစ္ ဆိုတဲ႔ သားသတ္ကြင္းကို ဆန္႔က်င္ဖယ္ရွားၿပီး၊ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလံုးအတြက္ ႀကည္လင္ ေတာက္ပ စိမ္းစိုေစခဲ႔တာေႀကာင္႔ပါပဲ။
ဘဘာဝကိုယ္ခႏၶာတည္ေဆာက္ပံုအရ ႏုနယ္ေပမယ္႔ ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္သားထက္စိတ္ဓာတ္မာေက်ာတဲ႔ မိန္းမေတြရွိသလို၊
ေက်ာက္စိုင္ေက်ာက္သားထက္ စိတ္ဓာတ္မာေက်ာ ခက္ထန္တဲ႔ ေယာကၤ်ားသားေတြအေပၚ ႏူးညံ႔တဲ႔ေမတၱာတရားနဲ႔ ညႊတ္ေပ်ာင္းသိမ္ေမြ႕ေစတဲ႔
မိန္းမေတြရွိေနတာေႀကာင္႔လည္း ကမၻာႀကီးဟာ အနိဌာရံုေတြႀကားထဲမွာကိုပဲ ေၿဖသိမ္႔စရာအလွတရားေတြနဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီညီ ေရွ႕ဆက္ေနတာပဲမဟုတ္လား။
အယူဝါဒေႀကာင္႔ၿဖစ္ေစ၊ အသားအေရာင္ေႀကာင္႔ၿဖစ္ေစ၊ နယ္ေၿမခ်ဲ႕ထြင္လိုမႈေႀကာင္႔ၿဖစ္ေစ၊
ဘာအတြက္ေႀကာင္႔ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ လူေႀကာင္႔ၿဖစ္တဲ႔စစ္ဟာ လူေတြကိုပဲ ေသေႀကထိခိုက္ ပ်က္စီးေစတာပါ။
ကဗ်ာဆရာဟာ သူ႔သိစိတ္အလ်င္ထဲစိုက္ဝင္လာတဲ႔ အေတြး / စာသားကို ေမာ္ဒန္ေခတ္ထဲၿဖတ္သန္းလာသူပီပီ၊
လိုရင္းကိုတည္႔တည္႔ တိုက္ရိုက္မေၿပာပဲ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕စိတ္ႏွလံုးကို ၿဗဳန္းခနဲဆြဲေဆာင္႔ေခၚယူလိုက္ၿပီးမွ
ညင္ညင္သာသာနဲ႔ သူလိုရာကို အလိုအေလ်ာက္ ေၿဖာင္႔ေၿဖာင္႔မတ္မတ္ က်င္းဝင္ေစခဲ႔ပါတယ္။
" ႏွင္းမႈံေလးတစ္မႈံေတာင္ ေက်ာခ်ခြင့္မရတဲ့
ေဟာ့ဒီ ၾကက္မတစ္၀ပ္စာက်ယ္တဲ့ ရင္ေခါင္းေပၚ
ေယာက်ာၤးရင့္မာၾကီး မ်က္ရည္နဲ႔ရက္လုပ္ထားတဲ့
အႏုပညာရွိတယ္ "
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေခတ္မွာ စကားလံုးတင္စားမႈနဲ႔ ရက္ေဖာက္ထားတဲ႔ကဗ်ာေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမ်ားႀကီးဖတ္ခဲ႔ရ ၿမင္ခဲ႔ရဖူးပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ကဗ်ာေတြ ကဗ်ာထဲ စိတ္နယ္ ကြ်ံဝင္သြားၿပီး၊ စကားလံုးေဝးကြာ စိတ္မႊာမႈ၊ ဆိုလိုရင္း ေဝဝါး လမ္းမ်ားမႈေတြေႀကာင္႔၊
အားထုတ္ထားတာခ်င္းအတူတူ၊ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕စိတ္ထဲ ေလွ်ာေလွ်ာလွ်ဴလွ်ဴ ဝင္ေရာက္သြားေအာင္ မပို႔ႏိုင္ခဲ႔တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။
အခု ေႀကးစားထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္ၿဖတ္ေတာက္ထားတဲ႔ ၃ ပုိဒ္ေၿမာက္အထိေတာ႔ ဒါကို မႀကံဳရေသးပါဘူး။
ဒီတတိယေၿမာက္အပိုဒ္ကစၿပီး ကဗ်ာဆရာဟာ သူကိုယ္တိုင္ၿဖစ္ေစ ကဗ်ာဖတ္သူအေနနဲ႔ၿဖစ္ေစ၊ ေလာကအတြင္းနဲ႔
ဝန္းက်င္အနီးမွာ ၿဖစ္တည္ ရွိေနတဲ႔ ေလာကနိယာမ ဓမၼနိယာမ သဘာဝနိယာမနဲ႔ အတြင္း / အၿပင္၊ အမွန္ / အမွား၊
စပ္ဆက္ / ၿပတ္ေတာက္မႈေတြကို တစ္ေႀကာင္းခ်င္းစီ တစ္ပုိဒ္ခ်င္းစီ တစ္ဆင္႔ခ်င္း တစ္ထစ္ခ်င္း ကဗ်ာဖတ္သူရင္ထဲ
ေၿဖးေၿဖးမွန္မွန္ ရိုက္သြင္းသြားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
စိတ္နဲ႔ကိုယ္အတြက္ ေအးခ်မ္းမႈ တစ္စက္ကေလးမွ ခံစားရယူခြင္႔မရွိတဲ႔ ႏွလံုးသားထဲမွာလည္း
ေယာကၤ်ားရင္႔မႀကီးမ်က္ရည္နဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ႔ အႏုပညာရွိသတဲ႔။
ဟုတ္တာေပါ႔။
နပိုလီယံ၊ ဟစ္တလာ၊ မူဆိုလီနီ ေအဒီအမင္ အစရွိတဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာလည္း
အႏုပညာရွိေနတာပဲ မဟုတ္လား။
တည္႔မတ္မွန္ကန္ေအာင္ ထုတ္ေဖာ္ အသံုးၿပဳ၊ မၿပဳသာ ကြဲၿပားသြားတာပါ။
ေမြးရာပါဗီဇတစ္ခုအေနနဲ႔ ရွိႏွင္႔ေနၿပီးသားအႏုပညာကို ရုပ္၊ အသံ၊ စကားလံုးေတြကို အသံုးၿပဳၿပီး
ေဖာ္ထုတ္တဲ႔ အတတ္ပညာနဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္မွသာ နဂိုမူလအႏုပညာဟာ အေရာင္ထြက္လာရပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာၿမင္ေတြ႕လိုက္တဲ႔ အႏုပညာကေတာ႔ ေက်ာက္မ်က္ရတနာလို တန္ဖိုးႀကီးတဲ႔ အႏုပညာမ်ိဳးပါ။
ေလာကဓံရဲ႕တိုက္စားမႈဒဏ္ေအာက္ကေန မီးလွ်ံတေဖြးေဖြးနဲ႔ ထိုးထြက္လာခဲ႔တဲ႔ အႏုပညာမ်ိဳးကို သူ ေတြ႕ရွိလိုက္တာပါ။
" ေရငတ္သမင္ကုိ ေသာက္ေနတဲ့
စမ္းေခ်ာင္းကေလးေတြရွိတယ္
လမင္းကုိ ဆြဲၿပားေလးလုိဆြဲထားတဲ့ ေကာင္မေလးရွိတယ္
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံစာ ေတြးေခၚေနတဲ့ ယာခင္းေတြရွိတယ္
စက္ရပ္ေလာင္ကၽြမ္း ပ်က္က်သြားတဲ့
ပါေမာကၡတစ္ေယာက္ရွိတယ္
အႏုပညာေပၚ ပီဆာေမွ်ာ္စင္ယုိင္သလုိ
ယုိင္ေနတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ရွိတယ္ "
အခုအပိုဒ္ကိုေတာ႔ ဝါက် ၅ ေႀကာင္းကို တစ္ပိုဒ္အေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ယူထားလိုက္တယ္။
ကဗ်ာစာသားတည္ေဆာက္ပံုမွာ ပံုမွန္စကားေၿပဝါက်ေတြနဲ႔မတူတဲ႔ အားသာခ်က္ေတြရွိတယ္။
အဲဒီ အားသာခ်က္ေတြကို ဒီအပိုဒ္မွာ ထဲထဲဝင္ဝင္ၿမင္ေတြ႕ရမွာၿဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိဳ႕စကားလံုးေတြဟာ စကားေၿပဝါက်ဆံုးတာနဲ႔ အေတြးဆံုးသြားေပမယ္႔၊
ကဗ်ာမွာေတာ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္တိုင္ေအာင္ကို အေတြးဆက္ေနေစတတ္ပါတယ္။
ဒါ ကဗ်ာရဲ႕ အားသာခ်က္ပါပဲ။
" စမ္းေခ်ာင္းကေလးကို ေသာက္သံုးေနတဲ႔ ေရငတ္သမင္ေတြရွိတယ္ " ဆိုရင္
ဒါကေတာ႔ သာမာန္ဝါက်တည္ေဆာက္ပံုပါ။ ၿဖစ္ရိုးၿဖစ္စဥ္တစ္ခုမဟုတ္လား။
ဝါက်ဆံုးတာနဲ႔ အေတြးဆံုးသြားတာမ်ိဳးေပါ႔။
အခု ကဗ်ာဆရာက စကားေၿပထက္ အားသာတဲ႔အခ်က္ၿဖစ္တဲ႔ နိမိတ္ပံု/သေကၤတ၊
အာရံုခံစားပံုနဲ႔ ဘာသာစကားကို လိုအပ္သလိုအကြက္ခ်ကစားမႈ အစရွိတဲ႔
စကားေၿပထက္လြန္ေၿမာက္ေနတဲ႔ အားသာခ်က္ေတြကို အံဝင္ခြင္က် အသံုးခ်သြားတာေတြ႕ရပါတယ္။
" ေရငတ္သမင္ကုိ ေသာက္ေနတဲ့
စမ္းေခ်ာင္းကေလးေတြရွိတယ္ " တဲ႔။
အထူးၿပဳလုပ္ခ်က္ေတြ လြန္လြန္ကဲကဲမပါဘဲနဲ႔ လႊတ္လွေနတဲ႔ ဝါက်တစ္ခုပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ကမၻာႀကီးထဲ သက္ရွိလူသားေတြရဲ႕ ကိုယ္က်ိဳးလြန္ကဲမႈေတြေႀကာင္႔ ပ်က္စီး ဆုတ္ယုတ္လာတဲ႔
သဘာဝဆံုးရံႈးမႈေတြကို ကဗ်ာဆရာက သတိၿပဳမိၿပီး၊ ကဗ်ာအတတ္ပညာနဲ႔ လွလွပပ ခ်ၿပသြားပါတယ္။
ေရငတ္ေနတဲ႔ သမင္ကေလးေတြအတြက္ ေရငတ္ေၿပေစမယ္႔ ေရတစ္ေပါက္ေလာက္ေတာင္
မစီးဆင္းႏိ္ုင္ေတာ႔တဲ႔ ၿမစ္ေတြ၊ ေခ်ာင္းေတြ၊ စမ္းေခ်ာင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ရွိေနၿပီလဲ။
ဒါဟာ မၿဖစ္မေနကို သတိၿပဳရမယ္႔ ၿပဳၿပင္ရမယ္႔ အႏၱရာယ္သတိေပး ေခါင္းေလာင္းသံပါပဲ။
" လမင္းကုိ ဆြဲၿပားေလးလုိဆြဲထားတဲ့ ေကာင္မေလးရွိတယ္ "
ကဗ်ာဆရာအေနနဲ႔ၿဖစ္ေစ၊ ကဗ်ာဖတ္သူအေနနဲ႔ၿဖစ္ေစ၊ အခုကဗ်ာစာသားထဲက ေကာင္မေလးမ်ိဳးကို
Dream Lover အၿဖစ္ ဘယ္သူမဆို တမ္းတ လိုခ်င္ရွာမွာပါ။
လတစ္စင္းလို ေအးခ်မ္းမႈေတြနဲ႔ ၿပီးၿပည္႔စံုေနတဲ႔ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကိုလည္း
ကဗ်ာဆရာကေတြ႕ရွိထားပါတယ္။
အခ်စ္မရွိရင္ ကမၻာႀကီးလည္းမရွိေတာ႔ဘူး။
၅၂၈ ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ၁၅၀၀ ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာကေတာ႔ ရွိကိုရွိေနမွၿဖစ္မယ္။
" ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံစာ ေတြးေခၚေနတဲ့ ယာခင္းေတြရွိတယ္ "
ဘယ္အသိုင္းအဝိုင္းမွာမဆို၊ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာမဆို ၿမင္႔ၿမတ္ ၿမင္႔မားတဲ႔အေတြးကို
ပိုင္ဆိုင္ ေတြးေခၚေနသူေတြရွိေနတတ္ႀကပါတယ္။
ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ၊ အနိမ္႔ အၿမင္႔၊ အသားအေရာင္၊ အယူဝါဒ ဘယ္ေနရာမွာမဆိုေပါ႔။
အခု ကဗ်ာဆရာေတြ႕ရွိလိုက္တဲ႔ ေတြးေခၚသူကေတာ႔ ယာခင္းေတြ တဲ႔။
ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္ၿဖစ္ေစ၊ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးအတြက္ၿဖစ္ေစ၊ စိမ္းလန္း သစ္လြင္ၿပီး
အညြန္႔တလူလူနဲ႔ လတ္ဆတ္တဲ႔ေတြးေခၚသူေတြကို ႏိုင္ငံတစ္ခုအတြက္ၿဖစ္ေစ၊
ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုးအတြက္ၿဖစ္ေစ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် အလိုရွိေနရမွာပဲမဟုတ္လား။
" စက္ရပ္ေလာင္ကၽြမ္း ပ်က္က်သြားတဲ့
ပါေမာကၡတစ္ေယာက္ရွိတယ္ "
ဘယ္သူမဆို အခ်ိန္မတန္ခင္ ပ်က္က်တတ္ႀကတာပါပဲ။
ကဗ်ာဆရာၿမင္ေတြ႕လိုက္တဲ႔ ပ်က္က်သြားသူကေတာ႔ သာမာန္လူေတြထက္ ပိုၿပီး ႏွေမ်ာစရာေကာင္းပါတယ္။
အေတြးအၿမင္မွာၿဖစ္ေစ၊ တီထြင္ဖန္တီးမႈမွာၿဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံေရးမွာၿဖစ္ေစ၊ လူသားကမၻာအတြက္ အက်ိဳးၿပဳေနတဲ႔
စံၿပ လူတစ္ေယာက္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆံုးရံႈးလိုက္ရတာပါ။
လူေတာ္ လူေကာင္း တစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးဟာ ကမၻာတည္ေနသ၍ ဆပ္မကုန္ ေၿပာမကုန္ေအာင္
ေခတ္အဆက္ဆက္ တည္ရွိေနတတ္ပါတယ္။
ခရီးလမ္းမဆံုးခင္ စက္ရပ္ေလာင္ကြ်မ္း ပ်က္က်သြားတဲ႔
လူေတာ္ လူေကာင္းေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ကမၻာႀကီး ဘယ္ေလာက္အထိ ဆံုးရံႈးခဲ႔ရၿပီးၿပီလဲ။
မဟတၱမဂႏၵီလား၊ သခင္ေအာင္ဆန္းလား၊ ဗင္းဆင္႔ဗန္ဂိုးလား၊ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္လား၊
ရွိေနစဥ္မွာ တန္ဖိုးထားႀကဖို႔ တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔ကို ကဗ်ာဆရာက မီးေမာင္းထိုးၿပထားတယ္လို႔
ကြ်န္ေတာ္ ရိုးရိုးသားသားၿမင္မိပါတယ္။
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ဆိုလိုရင္းဟာ ကြ်န္ေတာ္ၿမင္မိတဲ႔အတိုင္းလား၊ ဒီထက္ပိုၿပီး နက္ရိႈင္း က်ယ္ၿပန္႔သလား၊
ကြ်န္ေတာ္သိစရာ မလိုအပ္ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္ရသေလာက္ ကြ်န္ေတာ္ယူႏိုင္သေလာက္အေပၚမွာ တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔သာ လိုရင္းမဟုတ္လား။
" အႏုပညာေပၚ ပီဆာေမွ်ာ္စင္ယုိင္သလုိ
ယုိင္ေနတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ရွိတယ္ "
လူငယ္ဟာ အနာဂတ္၊ လူငယ္ဟာ မီးၿပတိုက္၊ လူငယ္ဟာ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္၊ လူငယ္ဟာ မနက္ၿဖန္
အစရွိတဲ႔ လူငယ္ေတြအေပၚ ကမၻာႀကီးက ေမွ်ာ္လင္႔တန္ဖိုးထားတဲ႔ လူငယ္နဲ႔ပက္သက္တဲ႔ကဗ်ာေတြ
စကားေၿပေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႔အမ်ားႀကီးရင္းႏွီးခဲ႔ဖူးတယ္။
ဘယ္ေလာက္ႀကီးက်ယ္ၿမင္႔ၿမတ္သူၿဖစ္ပါေစ၊ လတ္ဆတ္ဥာဏ္ပညာနဲ႔ ေပါ႔ပါးစင္ႀကယ္တဲ႔ လူငယ္ဘဝေလွကားထစ္ေတြကို
ၿဖတ္သန္းခဲ႔ဖူးႀကတာပဲမဟုတ္လား။
ကဗ်ာဆရာၿမင္ေတြ႕ခဲ႔တဲ႔ လူငယ္ကေတာ႔ အႏုပညာေပၚ ပီဆာေမွ်ာ္စင္ယိုင္သလို ယိုင္ေနတဲ႔ လူငယ္တစ္ေယာက္တဲ႔။
အႏုပညာေပၚ စိတ္ႏွလံုးယိုင္ေနတဲ႔လူငယ္ေတြ တစ္ေယာက္ကေန အမ်ားႀကီးေပၚထြက္လာေလ ပိုေကာင္းေလပါပဲ။
ဘယ္လိုယိုင္မလဲ။ ကဗ်ာဆရာၿမင္ခဲ႔တဲ႔ လူငယ္ယိုင္သလို ယိုင္ေနတာကေတာ႔ အေကာင္းဆံုးေပါ႔။
၁၀၆၃ ခုႏွစ္က စတင္အုတ္ၿမစ္ခ်ခဲ႔တဲ႔ အီတလီႏိုင္ငံ ပီဆာၿမိဳ႕ရဲ႕ ယိုင္ေနတဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ ပီဆာေမွ်ာ္စင္ဟာ
တည္ေဆာက္ကာလနွစ္ေပါင္း ၇၇၅ ႏွစ္ ႀကာၿမင္႔ခဲ႔ၿပီး၊ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံရပ္တည္ေနဆဲပါ။
အီတလီအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ႀကီး တစ္ခုေပါ႔။
ကဗ်ာဆရာကလည္း သူၿမင္ခဲ႔ရတဲ႔ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို အႏုပညာအေပၚ အဲဒီလို ခိုင္ခိုင္မာမာ ယိုင္ေနေစခ်င္ပံုပါပဲ။
" ေခ်ာင္းၿခားခ်စ္သူဆီ ေရာက္ဖုိ႔
ဆံပင္ေတြၾကဳိးက်စ္ၿပီး တံတားခင္းေနတဲ့
ရထားတစ္စင္းရွိတယ္
မုတ္ဆိတ္ရိတ္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းေၾကာင့္
လြင့္စင္ထြက္က်လာတဲ့ အသားစတစ္စကုိ
ကုိက္ဖမ္း ဆြဲဟပ္ေနတဲ့
အာသာငမ္းငမ္း လၿခမ္းပဲလည္းရွိတယ္
ေသာက္သုံးေရ အလုံအေလာက္မရ
ေခါင္းငုိက္စုိက္ခ် လက္မႈိင္က်ေနတဲ့
သစ္ေတာေတြလည္းရွိတယ္ "
ဒီအပိုဒ္မွာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ကို ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ ဆြဲေဆာင္ထားတဲ႔ ဝါက်တစ္ေႀကာင္းရွိတယ္။
" ေခ်ာင္းၿခားခ်စ္သူဆီ ေရာက္ဖုိ႔
ဆံပင္ေတြၾကဳိးက်စ္ၿပီး တံတားခင္းေနတဲ့
ရထားတစ္စင္းရွိတယ္ "
၂၀၀၁ ခုႏွစ္ထဲက ဒီကဗ်ာကို အခ်ိန္အထိေမ႔လို႔မရေသးတဲ႔ အခ်က္မ်ားစြာထဲက တစ္ခ်က္ေပါ႔။
ဘာအတြက္ေႀကာင္႔ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ အေႀကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေႀကာင္႔ ေဝးကြာေနရတဲ႔ခ်စ္သူေတြအတြက္ေတာ႔
ဒီစာသားဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ လင္းလက္ေနဦးမွာပါပဲ။
အေဝးက ခ်စ္သူဆီေရာက္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ ခ်စ္သူနဲ႔နီးရဖို႔၊ ကိုယ္႔ရဲ႕အမြန္ၿမတ္ဆံုးအရာေတြကို အသံုးၿပဳၿပီး၊
ရထားတစ္စင္းလို အားေကာင္းေမာင္းသန္ တန္းတန္းမတ္မတ္ နင္းၿဖတ္ခဲ႔တဲ႔သူေတြ ရွိေနခဲ႔၊ ရွိေနဆဲမဟုတ္လား။
ဒါကို ကဗ်ာဆရာက တိတိပပဖြဲ႕ဆိုထားေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္လည္း ၁၅ နီးပါးအခ်ိန္အထိ အလြတ္ရေနခဲ႔တာေပါ႔။
" မုတ္ဆိတ္ရိတ္ ဓားတစ္ေခ်ာင္းေၾကာင့္
လြင့္စင္ထြက္က်လာတဲ့ အသားစတစ္စကုိ
ကုိက္ဖမ္း ဆြဲဟပ္ေနတဲ့
အာသာငမ္းငမ္း လၿခမ္းပဲ႔လည္းရွိတယ္"
အၿမီးက်က္ အၿမီးစား၊ ေခါင္းက်က္ေခါင္းစား၊ ႏူရာဝဲစြဲ၊ လဲရာသူခိုးေထာင္း၊ ေရနစ္သူဝါးကူထိုး၊ ေၿမနိမ္႔ရာလွံစိုက္၊
ဒီလိုပါပဲ။
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းက လူစိတ္ေပ်ာက္ေနတဲ႔လူေတြကို လူတိုင္းေတြ႔ဖူး ႀကံဳဖူးခဲ႔ႀကၿပီးသားမဟုတ္လား။
မတူကြဲၿပားၿခင္းေတြ အမ်ားႀကီးထဲမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အလိုအပ္ဆံုးက လူမွန္ရင္ လူပီသဖို႔ တစ္ခုတည္းပါပဲ။
" ေသာက္သုံးေရ အလုံအေလာက္မရ
ေခါင္းငုိက္စုိက္ခ် လက္မႈိင္က်ေနတဲ့
သစ္ေတာေတြလည္းရွိတယ္"
သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ကို အေကာင္းဆံုးကာကြယ္ႏိုင္တာ၊ ရာသီဥတုကို ဟန္ခ်က္ညီေအာင္ အတိက်ဆံုး
သဘာဝအေလ်ာက္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ႔ သစ္ပင္၊ သစ္ေတာေတြ။
အခုေတာ႔လည္း ေၿပာင္သလင္းခါေနပါၿပီ။
သဘာဝတရားကို ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးသူေတြထဲမွာ ကဗ်ာဆရာပါဝင္လာတာ သိပ္ေကာင္းတဲ႔ကိစၥပါ။
" လူေတြဟာ ေမ်ာက္ကေနဆင္းသက္လာသတဲ့
ဒါၿဖင့္ လက္ရွိေမ်ာက္ေတြက ဘာေၾကာင့္ လူဆက္မၿဖစ္သလဲ
အဲဒီလုိ ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ စိတ္ကူမ်ဳိးေတြနဲ႔ေပက်ံ
အလယ္လတ္တန္းစား ေမးခြန္းေတြထဲလူးလွိမ့္
မိန္းမ၊ စၾက၀ဠာ၊ ေငြစကၠဴ
ပန္းကေလးေတြရဲ႕ သန္မာတဲ့ရနံ႔ဟာ
ကမာၻနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ စုိက္ပ်ဳိးတယ္ "
ရိုးရိုးေလးနဲ႔ လႊတ္လွေနတဲ႔ ေမးခြန္းေပါ႔။
ကမၻာေက်ာ္ ခ်ားလ္စ္ဒါဝင္ရဲ႕ နားရြက္ကို ၿမန္မာၿပည္က ကဗ်ာဆရာက တံေတြးလွမ္းဆြတ္လိုက္သလိုပါပဲ။
ၿပီးေတာ႔ ကဗ်ာဆရာက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ႏွိမ္႔ခ်စြာ မွတ္ခ်က္ၿပန္ေပးပါတယ္။
" အဲဒီလို ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္စိတ္ကူးမ်ိဳးေတြနဲ႔ေပက်ံ
အလယ္လတ္တန္းစား ေမးခြန္းေတြထဲလူးလွိမ္႔" တဲ႔။
ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္လာနဲ႔အမွ် စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခြ်တ္ၿခံဳက်လာတဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းထဲမွာ၊
အယူအမ်ိဳးမ်ိဳး ဝါဒအဖံုဖံုနဲ႔ လမ္းအသြယ္သြယ္ထဲ ေမးခြန္းေတြမီးခိုးႀကြက္ေလွ်ာက္၊
က်မ္းကိုးေတြ ရြက္က်ပင္ေပါက္။
မတူကြဲၿပားၿခင္းေတြကို သဘာဝတရားတစ္ခုလို႔ မၿမင္ႏိုင္တဲ႔ေခတ္ႀကီးထဲ
အၿမင္တစ္ခုအတြက္ေႀကာင္႔၊ ခင္ဗ်ား/ကြ်န္ေတာ္ အပါအဝင္ ဘယ္သူမဆို အသက္နဲ႔ ဘဝကို စြန္႔လႊတ္ရႏိုင္သလို၊
စြန္႔လႊတ္ေနႀကရသူေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးမဟုတ္လား။
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ အေႏွးၿပကြက္ထဲ ကြ်န္ေတာ္လည္း အလူးလူးအလွိမ္႔လွိမ္႔ပါပဲ။
ကဗ်ာကို ဆက္ဖတ္လိုက္ေတာ႔မွ ကဗ်ာဆရာနဲ႔အတူ အဲဒီမြန္းႀကပ္မႈေတြထဲကေန ကြ်န္ေတာ္လြတ္ေၿမာက္ခဲ႔ရတယ္။
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္
"မိန္းမ၊ စႀကာဝဠာ၊ ေငြစကၠဴနဲ႔
ပန္းကေလးေတြရဲ႕ သန္မာတဲ႔ရနံ႔ဟာ
ကမၻာနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို စိုက္ပ်ိဳးတယ္" တဲ႔။
ကဗ်ာထဲကနာက်င္မႈ၊ ရုန္းကန္မႈ၊ သဘာဝနိယာမ၊ ဓမၼနိယာမ၊ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာ၊ အႏုပညာ၊
အရာအားလံုး ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို စိုစြတ္ေစခဲ႔ပါတယ္။
စိတ္ေႀကာင္႔ၿဖစ္လာတဲ႔ အနိမ္႔အၿမင္႔ အတက္အက်မွန္သမွ်ကို စိတ္နဲ႔ပဲထိန္းကြပ္ရမွာမဟုတ္လား။
ကဗ်ာရဲ႕ရိုက္ခတ္မႈေႀကာင္႔ၿဖစ္လာတဲ႔စိတ္ခံစားမႈေတြကိုေတာ႔ သူ႔အတိုင္းေလးပဲ ႀကည္ႀကည္ၿဖဴၿဖဴ
ၿဖန္႔ခင္းခ်ထားလိုက္ပါတယ္။
" ႏွစ္ရွည္လမ်ား သိမ္းဆည္းထားတဲ့ ဒဏ္ရာေတြဟာ
အဖုိးတန္ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြၿဖစ္ၿပီး
ေလာကဓံဟာ စိ္တ္ကူးေကာင္းတဲ့ကဗ်ာၿဖစ္တယ္ "<p> </p>
ဘယ္လိုဒဏ္ရာမ်ိဳးမဆို တန္ဖိုးႀကီးႀကတာခ်ည္းပါပဲ။
အထူးသၿဖင္႔ ႏွစ္ငါးဆယ္ေလာက္ ေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ႔တဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံထဲက ဒဏ္ရာေတြကေတာ႔၊
ကဗ်ာဆရာ ညႊန္းဆို တင္စားလိုက္တဲ႔ အဖိုးတန္ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြၿဖစ္တယ္ဆိုတာကို
ခင္ဗ်ားလည္း ၿငင္းဆိုမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ကြ်န္ေတာ္ ယံုႀကည္ပါတယ္။
အဲဒီ ေလာကဓံေတြေႀကာင္႔ပဲ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ဟာ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ႔ကဗ်ာၿဖစ္ခဲ႔တယ္။
ေဖာ္ေဝးဟာ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ႔ကဗ်ာၿဖစ္ခဲ႔တယ္။
ေအာင္ခ်ိမ္႔ဟာ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ႔ကဗ်ာၿဖစ္ခဲ႔တယ္။
လွသန္းဟာ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ႔ကဗ်ာၿဖစ္ခဲ႔တယ္။
ၿမန္မာႏိုင္ငံထဲက ကဗ်ာဆရာတိုင္းဟာ စိတ္ကူးေကာင္းတဲ႔ကဗ်ာၿဖစ္ခဲ႔တယ္။
ဒီလို ရိုးရိုးသားသား ကြ်န္ေတာ္ယံုႀကည္ပါတယ္။
" အႏွစ္သုံးဆယ္စာရာသီေတြကို စိမ္းလန္းမႈတစ္ခုေပၚသြန္ခ်
အနံ႔အသက္ကေလး တခၽြင္ခၽြင္နဲ႔
ကိေလသာဆုိတာမွာ တလႈပ္လႈပ္တယမ္းယမ္း
သိဒၵတၳမင္းသားလည္း ဒီႏြံမွာ ကၽြံ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္လုိ႔
ေၿဖေဆးကုိ တစ္ေတာတစ္ေတာင္လုံး လိမ္းက်ံ
ဘယ္လုိအနံ႔အရသာနဲ႔ စီးဆင္းရမယ္ဆုိတာ
ဆုံးၿဖတ္လုိ႔ မၿပီးခင္
ေသၿခင္းတရားဟာ ၀တ္ေကာင္းစားလွနဲ႔ေရာက္လာခဲ့ေပါ႔ "
ဒီကဗ်ာကိုေရးၿဖစ္ခ်ိန္မွာ ကဗ်ာဆရာဟာ အသက္သံုးဆယ္ခန္႔ၿဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ႕။
သူ႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ၿဖတ္သန္းခဲ႔ၿပီးသမွ်ကို သံုးသပ္လိုက္ခ်ိန္မွာ၊
"အနံ႔အသက္ကေလး တခၽြင္ခၽြင္နဲ႔
ကိေလသာဆုိတာမွာ တလႈပ္လႈပ္တယမ္းယမ္း" တဲ႔။
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ ရိုးသားမႈ၊ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ႔ေနရာကို ကိုယ္သိမႈ၊ မိမိကိုယ္ကို ပကတိအတိုင္း ရႈၿမင္တတ္မႈနဲ႔
ေလာကကိုအတည္႔အတိုင္း သံုးသပ္တတ္မႈ အစရွိတဲ႔ရိုးဂုဏ္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္ ထိစမ္းမိလိုက္တယ္။
သာမာန္လူတစ္ေယာက္မရိုးသားရင္ သူနဲ႔စပ္ဆက္တဲ႔ဝန္းက်င္ကိုသာ ထိခိုက္ေစၿပီး၊
ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္မရိုးသားခဲ႔ရင္ေတာ႔ ကမၻာနဲ႔ခ်ီၿပီးကို ထိခိုက္ေစတတ္တယ္မဟုတ္လား။
ကဗ်ာဆရာက ကိေလသာထဲနစ္ဝင္ေနတဲ႔ သူ႕ရဲ႕အရွိတရားေတြကို အတည္႔အတိုင္းရႈၿမင္သံုးသပ္ေနတာကတစ္ဖက္၊
"သိဒၵတၳမင္းသားလည္း ဒီႏြံမွာ ကၽြံ၀င္ခဲ့ဖူးတယ္လုိ႔
ေၿဖေဆးကုိ တစ္ေတာတစ္ေတာင္လုံး လိမ္းက်ံ"
ဆိုၿပီး၊
အေလာင္းေတာ္မင္းသားေတာမထြက္ခင္က မိသားစုနဲ႔ ေငြေႀကးနဲ႔ အိမ္ယာနဲ႔ အစရွိတဲ႔ သာမာန္ပုထုဇဥ္ေတြအတိုင္း
ကိေလသာေလာကထဲ ကြ်ံဝင္ခဲ႔ဖူးေသးတာကို လွမ္းႀကည္႔ၿပီး ကိုယ္႔စိတ္ကိုယ္ေၿဖသိမ္႔ေနတာကတစ္ဖက္။
" ဘယ္လုိအနံ႔အရသာနဲ႔ စီးဆင္းရမယ္ဆုိတာ
ဆုံးၿဖတ္လုိ႔ မၿပီးခင္ "
ကဗ်ာဆရာဟာ ေလာကထဲ ဘယ္လိုဘဝမ်ိဳးနဲ႔ စီးဆင္းရမယ္၊ ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ ၿဖတ္သန္းရမယ္ဆိုတာကို
သူ႔ရဲ႕ဒြိဟစိတ္ေတြနဲ႔ တိတိက်က် ဆံုးၿဖတ္လို႔မၿပီးေသးခင္မွာပဲ၊
" ေသၿခင္းတရားဟာ ၀တ္ေကာင္းစားလွနဲ႔ေရာက္လာခဲ့ေပါ့ " တဲ႔။
ဟုတ္ပါတယ္။
အခု ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေတြ႕ၿမင္လိုက္ရသလိုပါပဲ။
သိပ္ကိုေနာက္က်သြားပါၿပီ။
ေအာင္ၿမင္မႈလား၊ ေငြေႀကးလား၊ အႏုပညာလား၊ အခြင္႔အာဏာလား၊
တစ္ခ်ိဳ႕ေလွ်ာက္ဆဲ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေလွ်ာက္ခဲ႔၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေရာက္ႏိုင္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေပ်ာက္ႏိုင္၊
လမ္းမေဖာက္ခင္မွာတင္ လမ္းေပ်ာက္ႏိုင္ေသးတယ္မဟုတ္လား။
ကဗ်ာဆရာဟာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လံုးကို အသံစီးဆင္းမႈေၿပေၿပၿပစ္ၿပစ္နဲ႔ စီးဆင္းလာခဲ႔သလို၊
သူ လႊင္႔တင္ထားတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ကိုလည္း မေမ႔ခဲ႔ပါဘူး။
ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ရဲ႕ နိဂံုးအနားသတ္ကို ထင္ထားတဲ႔အခ်ိန္မွာပဲ ကြက္တိဆိုက္ေရာက္လာခဲ႔တယ္ ဆိုေပမယ္႔၊
လွလွပပနဲ႔ တိတိက်က်ႀကီးကို ေရာက္လာခဲ႔တာပါ။
သိသိႀကီးနဲ႔ ဂိုးေပးလိုက္ရေပမယ္႔ အဲဒီဂိုးအတြက္ ခင္ဗ်ားတို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္
လက္ခုပ္တီးၿဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ၿပီးေတာ႔ ခင္ဗ်ား ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ သက္ရွိအရာမ်ားအားလံုးရဲ႕ အေမ႔ခံၿဖစ္တဲ႔၊
ကိုယ္ပိုင္နံပါတ္ကို ကဗ်ာဆရာက ခင္းက်င္းၿပသလိုက္တဲ႔အခ်ိန္မွာေတာ႔
ကြ်န္ေတာ္တို႔ သိပ္ကိုေနာက္က်ေနခဲ႔ႀကၿပီလားဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းဟာ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္အလႊာထဲ ဓားလို
ထိုး စိုက္ ဝင္ သြား ခဲ႔ ပါ တယ္။
" ဘုရားသခင္ဟာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္
ေၾကးစားနံပါတ္ တစ္ဆယ္႔သုံးကုိ ေစလႊတ္ေပးခဲ့တယ္" ..။…။
ညီလင္းႏိုင္
၂၀၁၅
Comments
Post a Comment