#အမွတ္စဥ္၂၈ပုဒ္ေျမာက္ကဗ်ာေဆာင္းပါး
#ကဗ်ာေႏြဦးေတာ္လွန္ေရး_ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာနိဒါန္း (လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္)
ႏွစ္သစ္တစ္ႏွစ္ ကူးေျပာင္းလာျပန္ၿပီေပါ့။ က်န္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္းမွာ
ကဗ်ာေရစီးေၾကာင္း အေျပာင္းအလဲေတြကို မ်ားစြာ ႀကံဳလာ ရျပန္ၿပီေပါ့။
ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ေျပာင္းလဲမႈေတြ ႀကံဳလာရသလဲ ဆန္းစစ္ ၾကည့္မိရျပန္ၿပီေပါ့။
ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကာလမ်ားမွာ ကဗ်ာ ရြက္ေဟာင္းေတြ ေၾကြၿပီးေနာက္
ေရာက္လာမယ့္ ႏွစ္သစ္ေတြမွာ ကဗ်ာရြက္သစ္ေတြ ေ၀ျပန္ၿပီေပါ့။ ေ၀ရ ဦးမွာေပါ့။
မႏွစ္က ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚမွာ ထံုးစံအတိုင္း ပင္မေရစီး
ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြကိုပဲ အေတြ႕ မ်ားခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ
ေပၚမူတည္ၿပီး ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ဆံုဆည္ စီမံကိန္းဆန္႕က်င္ေရးလို
ယံုၾကည္ခ်က္ အက်ဥ္းသား လြတ္ေျမာက္ ေရးလို ၀ါဒေရးရာ ဦးစားေပးမႈေတြ ေအာက္မွာ
အေရာင္ပိုမွိန္ သြားခဲ့ရတယ္။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို
ကိုမင္းကို ႏိုင္လို ျပည္သူခ်စ္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ကိုယ္တိုင္ ကဗ်ာေတြ ေရးသားၿပီး
ျပည္သူကို အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္ အရွိန္ ျမွင့္တင္ ေပးတာကို ေတြ႕ခဲ့ ရတယ္။
ဒီလို ျပည္သူခ်စ္ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ အေနနဲ႔ ၀ါဒေရးရာ ကဗ်ာေတြ ေရးတာဟာ
လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တဲ့ ကိစၥ။ ႀကိဳဆိုရမယ့္ ကိစၥ။ အားေပးရမယ္။
ကဗ်ာေလာက အတြက္လည္း ဂုဏ္ယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီႏိုင္ငံေရး သမားေတြလိုလည္း ႏိုင္ငံေရးကို ဟုတ္ဟုတ္ ျငားျငားလုပ္ခဲ့တာမ်ိဳးမရွိ၊ ကဗ်ာဆိုင္ရာဖန္တီးမႈမွာလည္း ထြန္းထြန္း ေပါက္ေပါက္ မဟုတ္တဲ့ လူအေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ
၀ါဒေရးရာကဗ်ာေတြ နင္းကန္ေရးၿပီး မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေတြကို ျဖဳန္းတီး ပစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၀ါဒေရးရာ ကဗ်ာေတြကို ေရးသားတဲ့ ကဗ်ာဆရာ/မေတြထဲမွာ
စစ္မွန္တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ ေရးသားသူေတြ ရွိသလို မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ပါရဖို႔အတြက္ အဓိကထား ေရးသူေတြလည္း ရွိေနတယ္။
ေခတ္ေပၚကဗ်ာမွာ ေနရာမရခဲ့တဲ့ သူတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ၀ါဒေရးရာ ကဗ်ာေတြမွာေတာ့
ဟုတ္လွၿပီ အထင္နဲ႔ လွိမ့္ ေရးၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကဗ်ာဆိုင္ရာ
အရည္အေသြးလည္း မျပည့္မွီ၊ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္လည္း မႏိုးၾကားတဲ့
ကဗ်ာေတြပဲ ျဖစ္လာ ပါေတာ့တယ္။ မဂၢဇင္းတခ်ိဳ႕ကလည္း ၀ါဒေရးရာ ကဗ်ာေတြကို
အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈ လိႈင္းတစ္ခုလို သေဘာထားၿပီး စိစစ္မႈမရွိဘဲ ဗုန္းေပါလေအာ
ေဖာ္ျပ ေပးေနတာေၾကာင့္လည္း ပါပါတယ္။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး ဂယက္ေတြေၾကာင့္
၀ါဒေရးရာ ကဗ်ာေတြ အားေကာင္း လာတာဟာ ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္တာ မွန္ေပမယ့္
အႏုပညာဟာ ႏိုင္ငံေရး လက္ေအာက္ခံ မဟုတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ကြဲျပားေစလိုပါတယ္။
၀ါဒေရးရာ ဦးစားေပး မဟုတ္တဲ့ အျခား မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာ ေတြေပၚက ကဗ်ာေတြဖက္
ဦးလွည့္ လိုက္ျပန္ ေတာ့လည္း ဆိုခဲ့ၿပီးသလို အမ်ားစုဟာ ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြပဲ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ဒီကာလေတြမွာ ဖတ္ရႈခဲ့ရတဲ့
ကဗ်ာေတြဟာ တစ္ဖက္မွာ ၀ါဒေရးရာေဇာင္းေပးထားတဲ့ ကဗ်ာေတြ၊
ေနာက္တစ္ဖက္ က်ေတာ့ ႏွစ္၄၀ ေက်ာ္ၾကာ ေတြ႔ျမင္ၿပီး ျဖစ္တဲ့
ပင္မေရစီး ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြ ဆိုၿပီး အၾကမ္းဖ်ဥ္း ႏွစ္မ်ိဳး ေတြ႕ရတယ္
လို႔ေတာင္ ေျပာရမလိုပါပဲ။ ဒီအထဲမွာမွ ရွားရွားပါးပါး မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေပၚ
ေရာက္ရွိလာၿပီး ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကဗ်ာ တစ္ခ်ိဳ႕ ဖတ္ရႈခြင့္ရခဲ့ေပမယ့္
အခ်ိဳးအစား အရေတာ့ အလြန္ပဲ နည္းပါး ေနေသးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာ(ဟန္) အေတြ႕မ်ားတဲ့ အြန္လိုင္းေပၚက
ကဗ်ာေတြကေတာ့ အရွိန္အဟုန္ ျပင္းျပင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္
စီးေမ်ာေနခဲ့တာဟာ ကဗ်ာ ေလာကသား ေတြ အတြက္ ကံေကာင္း
ေထာက္မမႈ တစ္ခုလို႔ ဆိုခ်င္ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။အြန္လိုင္း ကဗ်ာလို႔ ဆိုရာမွာ
အင္တာနက္ မီဒီယာရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အျပည့္အ၀ အသံုးခ်ၿပီး
ဖန္တီး ေရးဖြဲ႕ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အစဥ္အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ေရးဟန္ကေန
ခြဲထြက္လာတဲ့ ဘယ္ကဗ်ာ အမ်ိဳးအစား မဆို အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီကဗ်ာ ေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေတြ လို႔လည္း
ေခၚဆိုႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
(အြန္လိုင္းေပၚမွာ ေရးမွ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ျဖစ္တာမ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။
အြန္လိုင္းေပၚမွာ ေရးေနတဲ့ အစဥ္အလာ၊ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြကို ေခတ္ၿပိဳင္ဟု မသတ္မွတ္ပါ။ အစဥ္အလာ၊ ေခတ္ေပၚ ေရးဟန္မ်ားနဲ႔ ကြဲျပားတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ အေရးအသားေတြ အားေကာင္း ျဖစ္ထြန္းေနတဲ့ အြန္လိုင္း မီဒီယာကို
ေယဘုယ် ဥပမာ ေပး တင္ျပျခင္း မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။)
ဒီေနရာမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာရဲ႕ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး ေျပာစရာ ရွိလာပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ Contemporary Poetry ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဆိုတဲ့
အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ေတာင္ မလံုေလာက္ႏိုင္ပါ။ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဆိုတဲ့ စကားစုထက္လည္း
အမ်ားႀကီး က်ယ္၀န္း နက္ရႈိင္းပါတယ္။ ဖမ္းဆုပ္ရလည္း အင္မတန္ ခက္ခဲၿပီး တရားေသ ေျပာဖို႔ရန္ မလြယ္ကူလွပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီေဆာင္းပါး မွာေတာ့
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာကို ဂႏၱ၀င္၊ ေခတ္စမ္း၊ စာေပ သစ္၊ မိုးေ၀၊ ေခတ္ေပၚစတဲ့
ေခတ္အဆက္ဆက္ ကဗ်ာေဗဒမ်ားနဲ႕ အလံုးစံု ျခားနားတဲ့ မတူညီတဲ့
အျခား မည့္သည့္ ကဗ်ာေဗဒကို မဆို ေခတ္ၿပိဳင္လို႔ သတ္မွတ္တယ္ ဆိုတဲ့
အျမင္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျမင္ကို ဆရာသစၥာနီရဲ႕
“မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာကဗ်ာ ေရစီးသစ္”၊ “ကၽြန္ေတာ့္ကို မထင္မွတ္ဘဲ
ေရွာ့ခ္ ျဖစ္သြား ေစေသာ” (စရဏ၊ ႏို၀င္ဘာ၊၂၀၁၁)နဲ႔ ဆရာ ေဇယ်ာလင္းရဲ႕ “ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာရဲ႕ ပံုသ႑ာန္ ” (ကဗ်ာ ဘ၀ရွာေတာ္ပံု)၊“`ကဗ်ာဆိုတာဘာ …´ နဲ႔
ဆက္လက္ စဥ္းစားစရာမ်ား”(K0NT3MP03TRY)နဲ႔ အျခား ကဗ်ာ ေဗဒေတြကေန
အေျချပဳ ေဆာက္တည္ ယူပါတယ္။ စိတ္ကူးခ်ိဳခ်ိဳက ထုတ္တဲ့ ဆရာၿငိဏ္းေ၀ရဲ႕ ကြန္ဆက္ခ်ဴရယ္ ကဗ်ာေဗဒနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဆရာ စာအုပ္ငယ္ေလး မွာလည္း
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေဗဒ အေၾကာင္းကို အေတာ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေရးသားထားတာ
ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
( ဒီေဆာင္းပါး လက္စ သတ္ေနစဥ္ အတြင္းမွာပဲ အသစ္စက္စက္
ထြက္ရွိလာတဲ့ ဆရာ ေဇယ်ာလင္းရဲ႕
“ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာ ေခတ္ၿပိဳင္ ျမန္မာကဗ်ာ အလားအလာမ်ား”စာအုပ္မွာလည္း
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေဗဒ အေၾကာင္းကို တစ္၀ႀကီး ေလ့လာ ႏိုင္ပါေသးတယ္)
ေခတ္ၿပိဳင္နဲ႔ ေခတ္ေပၚကို မကြဲျပားဘဲ အဓိပၸါယ္ အတူတူ လို႔ သတ္မွတ္ထား
ၾကတဲ့ ကဗ်ာေရးသူ တခ်ိဳ႕လည္း ရွိပါတယ္။
ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေတြ အားေကာင္း ေနစဥ္ကတည္းက ေရပန္းစားတဲ့
ေခတ္ေပၚ အာရံု ခံစားမႈကို တခ်ိဳ႕က ေခတ္ၿပိဳင္ အာရံုခံစားမႈနဲ႔ အဓိပၸါယ္တူတယ္လို႔
ယူဆ ၾကရာကေန နားလည္မႈ စလြဲတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ ဒီကိစၥကို ဆရာသစၥာနီက ၁၉၉၅၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ရနံ႕သစ္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ “ေမာ္ဒန္ရွင္းတမ္း” ေဆာင္းပါးမွာ ကတည္းက
ခြဲျခားျပၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေခတ္ေပၚ အာရံုခံစားမႈနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေဇယ်ာလင္း ကလည္း “ေခတ္ေပၚ အာရံုခံစားမႈ”
(ကဗ်ာဘ၀ ရွာေတာ္ပုံ)နဲ႔ ကဗ်ာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး (၂၀၁၂၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ လိႈင္းသစ္)
တို႔မွာ ဆန္းစစ္ထားတာ ေတြ ရွိပါတယ္။
ေခတ္ၿပိဳင္ ျမန္မာကဗ်ာ ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာပံုကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြး ၾကည့္လိုပါတယ္။ ႏွစ္ကာလ သက္တမ္း ရွည္ၾကာေနတဲ့ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာရဲ႕
အေရးအဖြဲ႕ေတြ အေပၚ အီအိုင္လာ/ေမးခြန္း ထုတ္လာတဲ့ ကဗ်ာေရးသူ တခ်ိဳ႕ဟာ
ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာအစား အျခားကဗ်ာေတြကို လြတ္လပ္စြာ စမ္းသပ္ေရးသား
လာၾကတာ အားလံုး အသိပဲ ျဖစ္မွာပါ။
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာနိဒါန္း စတင္ၿပီလို႔ ဆိုၾကပါစို႔။
၂၁ရာစု ျမန္မာေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေလာကဟာ အထင္ကရ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကြယ္လြန္ျခင္းနဲ႔ စခဲ့ပါတယ္။
အထက္ပါ စာေၾကာင္းဟာ ကဗ်ာဆရာ မိုးေ၀းရဲ႕ သူပဲအၾကမ္း သူပဲအေခ်ာ ကဗ်ာစာအုပ္မွာ ပါရွိတဲ့ ဆရာ ေဇယ်ာလင္းရဲ႕ အမွာစာ ဖြင့္ဖြင့္ခ်င္း စာေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေလာကစတင္ျခင္း တရား၀င္မွတ္တမ္းမ်ား ျဖစ္မလားမသိပါ။ မဟုတ္ရင္လည္း တရားမ၀င္တဲ့
တရား၀င္မွတ္တမ္း အေနနဲ႔ေရာ သတ္မွတ္ႏိုင္မလား မသိပါ။
အဆိုပါ စာေၾကာင္းအရ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္
ကြယ္လြန္ျခင္းနဲ႔ စခဲ့တယ္ ဆိုေတာ့ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့
၂၀၀၂ခုႏွစ္ကေန ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဟာ စတင္တယ္လို႔
ဆရာေဇယ်ာလင္းက သတ္မွတ္လိုပံုပါတယ္။ ဒီအဆိုေၾကာင့္ ဂႏၱ၀င္၊
ေခတ္စမ္း၊ စာေပသစ္၊ မိုးေ၀(၀ါ) အစဥ္အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ေရးဟန္ကေန
ခြဲထြက္ လာတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာ အေရးအသားေတြဟာ
ျမန္မာကဗ်ာေလာကထဲကို ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆရာေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကြယ္လြန္တဲ့ ၂၀၀၂ခုႏွစ္မွာ ေရာက္ရွိေနၿပီလား ဆိုတာကို ျပန္ဆန္းစစ္ ၾကည့္မိျပန္ပါတယ္။
၂၀၀၂ခုႏွစ္နဲ႔ မေရွး မေႏွာင္း ၂၀၀၄-၅ခုႏွစ္ေတြမွာ
အစျပဳခဲ့တဲ့ (ဒီ့ထက္လည္း ေစာႏိုင္ ပါေသးတယ္) ဆရာေဇယ်ာလင္း ဦးေဆာင္တဲ့
LP ဆိုင္ရာ ကဗ်ာေဗဒ လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ ဆရာၿငိဏ္းေ၀ရဲ႕
Conceptual ကဗ်ာအေရးအသား ေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဟာ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ ကြယ္လြန္ျခင္းနဲ႔ စတင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။ ဆုိႏိုင္ တာပါပဲ။
LP ကဗ်ာေဗဒဟာ အစဥ္အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေဗဒ ေတြနဲ႔ သိသိသာသာ ကြဲျပားခဲ့ပါတယ္။ အလားတူပဲ ဆရာၿငိဏ္းေ၀ စိုက္လိုက္မတ္တပ္ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့
Conceptual ကဗ်ာေဗဒ ေတြဟာလည္း အစဥ္အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေဗဒ ေတြနဲ႕
ျခားနားပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒါေတြဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာအေရးအသား ေတြပါပဲ။
LP နဲ႔ Conceptual ကဗ်ာေဗဒေတြတင္မကဘဲ အစဥ္အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေဗဒေတြနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ေျမာက္ျမားလွစြာတဲ့ အျခားကဗ်ာေဗဒေတြ
အျခားကဗ်ာ အေရးအသားေတြ ကိုလည္း ေခတ္ၿပိဳင္ လို႔ ယူဆရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Experimental Poetry၊ LANGUAGE Poetry ၊ Post LANGUAGE Poetry၊ Conceptual Poetry၊ Flarf Poetry၊ Cyber Poetry၊ Visual Poetry၊
Talk Poetry၊ Hybrid Poetry၊ Identity Poetry၊
Anti-Poetry၊ Digital Poetry စသျဖင့္ အစဥ္ အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာေဗဒေတြနဲ႔ သိသာ ကြဲလြဲေနတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာအေရးအသားေတြ အားလံုး အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။
အစပိုင္းမွာေတာ့ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ေရးသားသူေတြဟာ တစ္ေယာက္စ
ႏွစ္ေယာက္စ မွ်ေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ တစ္ဖြဲ႕စ ႏွစ္ဖြဲ႕စ ျဖစ္လာတယ္။
အြန္လိုင္းမီဒီယာကို အသံုးခ် သြားႏိုင္တဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာက်ေတာ့
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ေရးသားသူေတြဟာ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ထြက္ေပၚ လာၾကပါတယ္။
ဘ၀င္မက် ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္စရာ ေကာင္းတာတစ္ခုက အြန္လိုင္းေပၚမွာ
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြ အားေကာင္း ေနေပမယ့္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွာက်ေတာ့
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာဟာ အင္မတန္အားနည္း ေနေသးတဲ့ ကိစၥပါပဲ။
၁၉၇၀ကေန စတင္ ေရတြက္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ ၄၀ေက်ာ္သက္တမ္းနဲ႔
ရပ္တည္ခဲ့တဲ့ ပင္မေရစီးေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ ဂုဏ္ယူတတ္မယ္ဆိုရင္ ဂုဏ္ေတာင္ယူရဦးမွာပါ။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဟာ အဲသလို သက္တမ္းရွည္သေလာက္
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာကေတာ့ ေခတ္ေပၚရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံုေလာက္ေတာင္
မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ေနရာမရျဖစ္ေနတာ ကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။ ဒီလိုေမးလိုက္လို႔ ေခတ္ၿပိဳင္ဟာ ေခတ္ေပၚရဲ႕ ေနရာကို
လုယူတြန္းဖယ္ရန္ ရည္ရြယ္ရင္းမဟုတ္ပါ။
တကယ္တမ္း မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေပၚ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာမ်ား ေရာက္ရွိျခင္း မေရာက္ရွိျခင္းဟာ အေရးမွ မႀကီးတာပဲ။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာကို ေနရာမေပးလည္း
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာကေတာ့ သူ႔တန္ဖိုးအတိုင္း ေနရာတစ္ခုမွာ
ဆက္လက္ရပ္တည္ေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း
ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ ကဗ်ာျဖစ္မႈကို အသိအမွတ္ ျပဳသလို
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာရဲ႕ ကဗ်ာ ျဖစ္မႈကိုလည္း အသိအမွတ္ ျပဳသင့္တယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို မထည့္မျဖစ္ ထည့္ေျပာလိုပါတယ္။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြဘာေၾကာင့္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚ
မေရာက္ရွိ ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္း အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ
အယ္ဒီတာေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္ သက္ဆိုင္ေနတာ ေၾကာင့္ပါ။
မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ အမ်ားစုမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာ အစြဲအလန္းမ်ား၊
ကဗ်ာဆိုင္ရာ အကဲျဖတ္ႏိုင္စြမ္း ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ မညီမွ်မႈမ်ား၊ ဆရာသမားအေပါင္းအသင္း
ပုဂိၢဳလ္စြဲ မကင္းရွင္းမႈမ်ား၊ ေခတ္ေပၚကလြဲလို႔ အျခား ကဗ်ာေဗဒမ်ားကို
လြယ္လင့္တကူ လက္မခံႏိုင္မႈမ်ား။ အႏုပညာကို ႏိုင္ငံေရးလက္ေအာက္ခံ ျပဳလိုမႈမ်ား၊
ကဗ်ာနဲ႔ မသက္ဆိုင္တဲ့ အယ္ဒီတာမ်ားရဲ႕ ျဖတ္ထံုးမ်ား စတဲ့ အခ်က္ေတြက
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာကို မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေပၚတက္ဖို႔ ခက္ခဲေစခဲ့တယ္ ထင္ပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေရးသားသူ မ်ားဘက္မွာ ေတြ႔ျမင္ ေနရတဲ့
အခ်က္ေတြကိုလည္း တစ္ဆက္တည္း တင္ျပလိုပါတယ္။
အဲဒါေတြကေတာ့ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ေရးသားေနသူမ်ား ကိုယ္တိုင္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားထက္မွာ ေဖာ္ျပခံလိုစိတ္ မရွိျခင္း၊
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာေရးသားသူတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ကဗ်ာေတြဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္ျခင္းကလြဲရင္
အႏုပညာ အားနည္းေနလြန္းေသးျခင္း၊ ကဗ်ာေရးသက္ ႏုလြန္းေနျခင္း၊
အေပ်ာ္တမ္း ဆန္လြန္းေနျခင္းနဲ႔ တရားလြန္ လြတ္လပ္မႈရွိျခင္း တို႔ေၾကာင့္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အဲသလိုအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဟာ
မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ မေရာက္ရွိ ႏိုင္ေသးတာလို႔
ယူဆရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္ အေနနဲ႔ကေတာ့ စာေပ စိစစ္ေရးေၾကာင့္လို႔ ေျပာရမွာပါပဲ။
ဘယ္ အႏုပညာရပ္ အမ်ိဳးအစားမဆို ေရြ႕လ်ား ေျပာင္းလဲတတ္တဲ့ သဘာ၀ရွိပါတယ္။
လက္တေလာ အေနအထားမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာအေနနဲ႔ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ အံုက်င္းဖြဲ႕ မေရာက္ႏိုင္ ေသးေသာ္ျငားလည္း တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့
ေရာက္လာ ႏိုင္ေတာ့မယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
အဲဒီ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ဆိုတာလည္း သိပ္မၾကာေတာ့ဘူးလို႔ သံုးသပ္ ခ်င္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္တာ အေတာအတြင္း ႏြယ္နီ၊
စံပယ္ျဖဴ၊ Idea၊ Beauty၊ Mandalay Icon နဲ႔ Look မဂၢဇင္းေတြမွာ
ေခတ္ၿပိဳင္ ကဗ်ာတစ္ခ်ိဳ႕ကို ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပခဲ့တာ ေတြ႕ရွိရလို႔ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။
သိပ္မၾကာခင္မွာလည္း ဆရာေကာက္ႏြယ္(ကေနာင္)ရဲ႕ ရယ္စရာမဂၢဇင္းမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြကို ေတြ႔ျမင္ရဖို႔ ရွိေနပါတယ္။
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆိုပါ မဂၢဇင္းေတြကို
ထည့္သြင္းခ်ျပလိုက္ရတာဟာ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ဳပ္လံုးသြင္းေနျခင္း မဟုတ္ရပါ။
တစ္ႏွစ္တာ အေတာအတြင္း အစဥ္အလာနဲ႔ ေခတ္ေပၚ ကဗ်ာမဟုတ္တဲ့
အျခားကဗ်ာေတြကို အဆိုပါ မဂၢဇင္းေတြမွာ ဖတ္ရႈခြင့္ရခဲ့ၿပီး ခ်န္လွပ္မထားအပ္လို႔ ေက်းဇူး မွတ္တမ္းတင္လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္လည္း အဆိုပါ မဂၢဇင္းေတြမွာေတာင္
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာရဲ႕လမ္းေၾကာင္းဟာ ပီျပင္မႈရွိဖို႔ ရာမွာေတာ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ
ေတြ႔ျမင္ ေနရတုန္းပါပဲ။ အဆိုပါမဂၢဇင္းမ်ားက ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆိုင္ရာ လႈပ္ရွားမႈေတြအျပင္ သီးသန္႔ထြက္ရွိထားတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ား၊ အြန္လိုင္းကဗ်ာမ်ားအရ ေခတ္ေပၚကဗ်ာမဟုတ္တဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုး မ်ိဳးဆက္ေတြကို ဆက္လက္တင္ျပလိုပါတယ္။ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုးလို႔ ေျပာရျခင္းကေတာ့ ဒီလို မ်ိဳးဆက္ေတြ ခြဲျခားျပတဲ့ေနရာမွာ
ကြဲလြဲႏိုင္/ျငင္းပယ္ႏိုင္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အေၾကာင္း တရားေတြကို ျမင္ေနရလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္လည္း ဒါဟာ ေနာက္ဆက္တြဲ ေနာက္ကိစၥသာပါပဲ။
တတ္ႏိုင္သမွ် ေမးျမန္း ညိွႏိႈင္းၿပီး မ်ိဳးဆက္ေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ျပဖို႔ ရည္ရြယ္ရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အတိမ္း အေစာင္း အနည္းငယ္ မလြဲမေသြ ရွိႏိုင္ေပမယ့္
ေခတ္ၿပိဳင္ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ လက္လွမ္း မွီသေလာက္ထိစမ္း မွတ္တမ္းျပဳလိုတဲ့ သေဘာမွ်သာပါပဲ။
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာပထမ မ်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ ေဇယ်ာလင္း၊ ၿငိဏ္းေ၀၊ မိုးေ၀း၊ ၀င္းျမင့္၊ ခင္ေအာင္ေအး၊ လူဆန္း၊ ေမာင္ယုပိုင္၊ ငုအိမ္ ထက္ျမက္၊ သည္ေမာ္ႏိုင္၊ ေမာင္ေဒး၊
ေအာင္ျပည့္စံုနဲ႔အျခား ကဗ်ာဆရာ အနည္းငယ္ေတြ႕ရၿပီး ကာလအပိုင္းအျခားအေနနဲ႔
၂၀၀၅ခုႏွစ္ေလာက္ကေန လက္ရွိ အခ်ိန္ထိျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ပထမမ်ိဳးဆက္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေလာကကို
ၾသဇာသက္ေရာက္စြာ ဦးေဆာင္ထား/ေနတဲ့ ကဗ်ာေရးသူ အုပ္စုလည္းျဖစ္သလို မူလေခတ္ေပၚ ကဗ်ာမွာကတည္းက အရည္အေသြးကိုယ္စီရွိတဲ့
ကဗ်ာဆရာအုပ္စုလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီပထမ မ်ိဳးဆက္ထဲက ကဗ်ာဆရာအမ်ားစု
(ၿငိဏ္းေ၀၊ သည္ေမာ္ႏိုင္၊ ငုအိမ္ ထက္ျမက္နဲ႕ အခ်ိဳ႕က လြဲရင္) ဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ အစကနဦးကာလမွာ LP ကဗ်ာဆရာေတြလို႔ သတ္မွတ္ခံခဲ့ၾကရၿပီး
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ LPကဗ်ာ ဗဟိုျပဳေရးထက္ ကဗ်ာဆိုင္ရာသိမႈသယံဇာတေတြကို
လြတ္လပ္စြာေဖာ္ထုတ္လာေရးဆီ ဦးတည္လာတာ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီမ်ိဳးဆက္ထဲက တခ်ိဳ႕ဟာတစ္ကုိယ္ေတာ္ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားနဲ႔
တြဲဖက္ေရးသားတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားကို ထုတ္ေ၀ခဲ့ၾကပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ သူတု႔ိရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြဟာ
ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ေ၀ဖန္မႈအမ်ားဆံုးခံခဲ့ရၿပီး သူတို႔ထဲက အမ်ားစုရဲ႕
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာလက္ရာေတြဟာလည္း မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္မွာ
ယန႔အထိ ေဖာ္ျပခံရမႈအရွိဆံုး ျဖစ္ခဲ့/ျဖစ္ေနဆဲ ဆိုတာပါပဲ။
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယ မ်ိဳးဆက္ကိုေတာ့ Group ႏွစ္ခုခြဲၿပီး တင္ျပရမွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ရဲ႕ A Groupမွာ ပါ၀င္တဲ့
ကဗ်ာေရးသူေတြဟာ ပထမမ်ိဳးဆက္နဲ႔လည္း ကာလအပိုင္းအျခားအားျဖင့္
နည္းနည္း အလွမ္းကြာေနၿပီး B Groupမွာ ပါ၀င္လာမယ့္
ကဗ်ာေရးသူေတြနဲ႔လည္း အခိုက္အတန္႔ အဆက္ ျပတ္ေနတဲ့
သေဘာကိုေတြ႕ရွိရလို႔ပါပဲ။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္
( A Group )မွာ PEMSKOOL .ORG၊ ကမ္းယံ၊ KZေက၊ လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္၊
ေမာင္ဖုန္းျမင့္၊ ေျမမႈန္လြင္၊ Zephyr၊ ေတာေက်ာင္းဆရာ၊ ဆူးခက္မင္း၊
သုေဏာ္ စိုင္း၊ ဏီအဲ၀ိုင္၊ XY နဲ႔အျခားကဗ်ာဆရာ အနည္းငယ္ပါ၀င္ၾကၿပီး
ကာလအပိုင္း အျခားအားျဖင့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းကေန လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္
(A Group) ဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ပထမမ်ိဳးဆက္ေလာက္ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ
ေ၀ဖန္မႈသိပ္မခံရေတာ့ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕အြန္လိုင္း ကဗ်ာစာေပလႈပ္ရွားမႈေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕တရား၀င္ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ကဗ်ာစာအုပ္မ်ားနဲ႔ စုေပါင္း ကဗ်ာစာအုပ္ေတြကေတာ့ ျမန္မာကဗ်ာေလာကကို အထိုက္အေလ်ာက္ လႈပ္ခတ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ပထမမ်ိဳးဆက္ေလာက္ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚ မေရာက္ရွိခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ အေရးအသားေတြဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္
ျပင္းထန္တဲ့ ႏွပ္ေၾကာင္းေပးမႈကိုေတာ့ ျပဳႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုရမွာပါပဲ။
ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ (B Group) နဲ႔ ေႏွာင္းမ်ိဳးဆက္ေတြရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ
တရားလြန္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီအခ်က္ဟာ အင္မတန္မွကို သိသာထင္ရွားလွပါတယ္။ ဒါဟာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္( A Group) ရဲ႕
အေရးႀကီးတဲ့ ထူးျခားခ်က္လို႔ ျမင္ပါ တယ္။
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယ မ်ိဳးဆက္ရဲ႕ (B Group) မွာေတာ့ ဟံလင္း၊ ဇာတိ(အႏိၱမ)၊ ေမာင္ေနၿမဲ၊ ေမာေႏြ၊ ပန္းခ်ီ၊ သေကာင့္သား၊
ဖိုးခြား၊ NeLynn၊ ပန္ဒိုရာ၊ မယ္ေယြး၊ ခ်ိဳပိန္းေနာင္၊ ေသာတ၊ ေလာက၊
ညီဇံလွ၊ ရင္ခြင္ရွိန္း၊ ေအးခ်မ္း၊ စိမ္းခက္စိုး၊ ဇာတိ(ဖ်ာပံု)၊
သူရႆ၀ါ၊ ေဇာင္းလူ ၊ ေမာင္ရင္ညဳိနဲ႔ အျခား ကဗ်ာဆရာတခ်ိဳ႕ကို ျမင္ပါတယ္။ ကာလအားျဖင့္ ၂၀၁၀ အေစာပိုင္း ၀န္းက်င္ကေန
လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္
(B Group)ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေရးသားသူေတြဟာ
အျပတ္အလပ္မရွိေတာ့ဘဲ တစ္စပ္ဆက္တည္း စီးဆင္းလာတဲ့ သေဘာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
Xanthos၊ လင္းဇင္ေယာ္၊ ေတးခက္၊ ဇက္ကႀကိဳး၊ ေမာင္ျမတ္သူ၊
ေနေအဒီ၊ မြန္းသူအိမ္၊ ေနပိုင္ စတဲ့ စတဲ့ မေရမတြက္ႏိုင္တဲ့
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ(ဟန္)ေရးသား သူေတြကို အားရစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္
ေတြ႕လာရပါတယ္။ အခ်ိန္ ကာလအေနနဲ႔ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ကေန လက္ရွိ အခ်ိန္ထိျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ သူတို႔ထဲက တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေရးသက္ဟာ
ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ (A Group)နဲ႔ သိပ္မကြာ ျခားေပမယ့္လည္း သိသာထင္ရွားတဲ့ ကဗ်ာလမ္းေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္ရွိခ်ိန္အရ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ (B Group) ထဲ
ေရာက္ရွိသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ဥပမာ-ဇာတိ(အႏၱိမ)၊ ေမာေႏြ၊ ပန္းခ်ီ၊ စသျဖင့္…)။
သူတို႔ထဲက တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ(ဟန္) ေရးသက္ သိပ္မရွိေသးေပမယ့္လည္း
အျပတ္အလပ္မရွိ တစ္စပ္ဆက္တည္း စီးဆင္းလာတဲ့ သေဘာအရ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္(B Group) ထဲ ေရာက္ရွိလာသူေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
(ဥပမာ- ေနၿမဲ၊ ခ်ိဳပိန္းေနာင္၊ စသျဖင့္…)။ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္
(B Group) ရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း အေတာ္ၾကာမွာ ေရးသားေနတဲ့ ေရးသားလာမယ့္
ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ေရးသားသူေတြကိုေတာ့ မ်ိဳးဆက္အရ ခြဲျခားျပဖို႔ အေတာ္ရႈပ္ေထြးႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ေႏွာင္းမ်ိဳးဆက္လို႔ပဲ အလြယ္ေတးထား လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
(ဥပမာ-ေတးခက္၊ ဇက္ကႀကိဳး၊ ေမာင္ျမတ္သူ၊ စသျဖင့္)။ ဒီလိုသိမ္ေမြ႔ ရႈပ္ေထြးလြန္းတဲ့ အၿပိဳင္မ်ိဳးဆက္ေတြ တရစပ္စုၿပံဳထြန္းကားလာတာဟာ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္
(B Group) နဲ႔ ေႏွာင္းမ်ိဳးဆက္ေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္အျဖစ္ မွတ္ယူရမယ္ ထင္ပါတယ္။
သံုးသပ္လိုတာက သူတို႔အမ်ားစုရဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ (ဟန္) အေရးအသားေတြဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ စာမ်က္ႏွာကိုသာ အဓိကထားေနရတဲ့အတြက္
လံုေလာက္တဲ့ အေျခခိုင္မာမႈ ရရွိဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ေနေသးတယ္လို႔ ယူဆမိတာပါပဲ။
ေနာက္ဆံုး တင္ျပခ်င္တာက မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေခါင္းစဥ္
ေအာက္ကေန ေရးသားေနေပမယ့္လည္း ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာဆီ ေျခလွမ္းစေနတဲ့
ကဗ်ာေရးသူတခ်ိဳ႕ရဲ႕ အလားအလာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာမည္ေတြထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပလိုေပမယ့္လည္း ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ကိစၥမွာမလိုအပ္ဘဲ
ရႈပ္ေထြးသြား/အျငင္းပြား သြားဖို႔ပဲရွိတာေၾကာင့္ မတင္ျပေတာ့ပါ။
အဲဒီ့အစား ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ အေခၚအေ၀ၚတစ္ခု ေတြးမိပါတယ္။
တံဆိပ္ကပ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ရယ္စရာလို႔ပဲ သေဘာထား ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
ေမာ္ဒန္ကဗ်ာမွာ အစဥ္အလာလည္းမကင္း ေမာ္ဒန္လည္းမျဖစ္တဲ့ကဗ်ာေတြကို
Semi-Modren သံုးႏႈန္းခဲ့ ၾကသလို တစ္၀က္ေခတ္ၿပိဳင္ဆိုတဲ့ အေခၚအေ၀ၚကို
သံုးစြဲရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေခတ္ေပၚ အစြဲလည္းမကၽြတ္ ေခတ္ၿပိဳင္ဆီလည္း မေရာက္တဲ့ အေရးအဖြဲ႕မ်ိဳးေတြပါ။
ဘိုလိုေတာ့ Semi -Contemporary ေခၚရင္ ရႏိုင္ မလားမသိပါ။
ေျပာခ်င္တာက လက္ရွိမဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားေပၚမွာ (အဲသလို ကဗ်ာေတြ)ကို
အေတြ႕ရမ်ားလာလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ နီယို-ေမာ္ဒန္ ကလည္း ရွိေန ေသးျပန္ပါတယ္။
နီယို-ေမာ္ဒန္ဟာ မူလ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ(၀ါ)ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲလား။ အျခားေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေဗဒတစ္ခုလားဆိုတာလည္း ျငင္းခုန္စရာ
ျဖစ္လာမယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ျပန္ေကာက္ရရင္ လက္ရွိမဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာထက္မွာ
ေရးသားေနၾကတဲ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာေရးသူေတြအေနနဲ႔ ေခတ္ၿပိဳင္ကို
ဘယ္သူေတြစိတ္၀င္စားၿပီး ဘယ္အခ်ိန္မွာ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ကူးေျပာင္းေရးသားလာၾကမလဲဆိုတာ အထူးတလည္ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္
သေဘာျဖစ္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာက (အဲသလို ကဗ်ာေတြ) ေရးေနသူေတြဟာ
ေခတ္ေပၚကဗ်ာရဲ႕ ေရးသက္အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာေတြကို
အေႏွးနဲ႔အျမန္ လက္ေတြ႔ေရးသားႏိုင္လာမယ္လို႔ ယူဆရပါေၾကာင္း။
လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္
31.3.12
12:00နာရီ
(ဒီေဆာင္းပါးအတြက္ လုိအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို အျပဳသေဘာ လမ္းညႊန္ျပသေပးၾကတဲ့ ကဗ်ာဆရာေဇယ်ာလင္း၊
ကဗ်ာဆရာ ခင္ေအာင္ေအး၊ ကဗ်ာဆရာ ၿငိဏ္းေ၀၊ ကဗ်ာဆရာ လင္းရမၼာနဲ႔ ကဗ်ာဆရာ ေမာေႏြတို႔ကို ေက်းဇူး မွတ္တမ္း ျပဳပါတယ္။
အထူးအားျဖင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ကဗ်ာ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္(A Group)နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို တာ၀န္ယူစုေဆာင္းေပးတဲ့
ကဗ်ာဆရာ လင္းရမၼာကို အထူး အထူး ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။)
(၂၀၁၂၊မတ္၂၁မွာ က်ေရာက္တဲ့ ကမၻာ့ကဗ်ာေန႔ကို ရည္ရြယ္ေရးသားပါတယ္)
Comments
Post a Comment